Avatar billede sydpost Nybegynder
20. januar 2003 - 18:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Modem vil ikke ringe op

Jeg har efter lang overvejelse endelig skiftet min gamle computer ud med en lidt mere tidssvarende. I den forbindelse har jeg skiftet fra Win95 som styresystem til Win2000, og nu er der så problemer med at komme på nettet.

Jeg vil genbruge mit gamle 56K modem. Ovenpå dette står teksten 56Kflex Voice Fax Modem Speakerphone - ellers står der intet om producent.

Mit problem er, at når jeg forsøger at ringe op til min internetudbyder (Tiscali), skal jeg ringe på et nummer, der hedder 104938833883. Dette nummer vil modemet ikke ringe op til. Jeg får en fejl 777 med teksten: "Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi modemet eller en anden forbindelsesenhed på den eksterne computer ikke fungerer."

Dette forstår jeg ikke, da modemet slet ikke begynder at ringe op. Det underlige er, at hvis jeg ikke starter med at ringe 1-tallet er der ingen problemer - jeg kan fx sagtens ringe til min mobiltelefon. Telefonnummerets længde er heller ikke problemet, da jeg sagtens kan taste et fiktivt nummer med 16 cifre, som det begynder at ringe op til. Problemet opstår kun når nummeret starter med 1.

Håber nogen har en løsning, da jeg efterhånden er ret desperat.
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2003 - 18:49 #1
Prøv at sætte 3-4 kommaer foran nummeret.
Avatar billede sydpost Nybegynder
20. januar 2003 - 19:00 #2
Kommaer foran telefonnummeret virker ikke.
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2003 - 19:10 #3
1049 er billg nummeret, kan den ringe op uden 1049 foran??
Avatar billede sydpost Nybegynder
20. januar 2003 - 19:58 #4
Den kan sagtens ringe op uden 1049, men så er det ikke muligt at logge på, da der er noget med en kobling mellem opkaldsnummeret og billignummeret hos Tiscali. Jeg har også prøvet at benytte en af mine kammeraters login hos en anden udbyder, hvor der ikke benyttes forvalg. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg tror problemet ligger i 1-tallet på en eller anden måde.
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2003 - 20:07 #5
Har du kommet til at sætte den til at trykke 1 for at komme ud af huset. Kan ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede sydpost Nybegynder
20. januar 2003 - 20:57 #6
Nej - det er det, der hedder opkaldsregeler (tryk et eller andet for at få ekstern linie). Hvis det var tilfældet ville det heller ikke være muligt at ringe op til andre numre.
Avatar billede meanisak Nybegynder
21. januar 2003 - 16:40 #7
Har du prøvet at geninstallere modem driver og lave ny opkaldsforbindelse?
Avatar billede sydpost Nybegynder
21. januar 2003 - 18:04 #8
Jeg har prøvet at lave opkaldsforbindelsen igen uden held. Jeg har også forsøgt at installere driveren igen, men uden held. Jeg ved dog ikke om driveren er god nok. Der står ingen producent på hverken modem eller driver-CD. Jeg har nu haft skilt modemet ad og der står følgende på den store chip indeni:

rcvdl56acfw/sp
R6772-22
Rockwell 97
9850 b73222.3
mexico

Måske dette siger nogen noget.......
Avatar billede meanisak Nybegynder
21. januar 2003 - 18:38 #9
Inde på denne side http://members.cnx.net/reboot/modems/#ati3 ligger der i Win2000 sektionen en driver der skulle svare til dit modem. Det skal selvfølgelig siges at jeg ikke kan teste hvor godt den virker.

Hvem producenten er, er lidt sværere at sige, da mange producenter har benyttet sig af Rockwell chipset. Prøv eventuelt at lave en Diagnosticering på modemet og læg ATI værdierne herind. Måske kan de give lidt mere info (hvis det ellers er nødvendigt).
Avatar billede sydpost Nybegynder
22. januar 2003 - 21:31 #10
Det hjalp ikke med en anden driver. Lige nu vil modemet slet ikke kommunikere med mig. Vil i morgen teste på en anden computer. Måske modemet simpelthen er gået død og ikke vil ringe til numre startende med 1 og så falder det bare tilfældigt sammen med skift af maskine og styresystem.
Avatar billede sydpost Nybegynder
10. februar 2003 - 10:14 #11
Modemmet var simpelthen dødt. Løsningen var derfor at købe et andet :-)
Avatar billede meanisak Nybegynder
10. februar 2003 - 10:50 #12
Hæhæ, ja der hjælper selv ikke den bedste driver :-)