Avatar billede cpovlsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny adresse database

Når man laver et nyt memo, så kan man vælge i mellem to adresse databaser. Den offentlig og den lokale.

Hvordan får man en ny adresse database sat på den liste? Således der vælges i mellem to offentlig og en lokal.
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 16:39 #1
Du laver en ny bases med templaten (Name and Adressbook)

Nem måde
lav et replika af den på alle maskiner (og så for at de replikerer), gå ind under filer-->preferences-->User preferences-->Mail and News, og indtast filnavnet under Local adress books  (dette er frit efter hukommelsen, så bær over med det :-)

Mere avanceret måde
Lav en master adressbook, søg i admin hjælpen....
Det er noget med at den skal laves p.b.a en bestem template, og så skal den tilføjes server dokumentet (det dokument i adressebogen der beskriver serveren) under feltet directory assistant.
I den base skal der stå hvilke adressebøger der skal være offentligt tilgængelige.
Dermed behøver du ikke lave noget på den lokale klient.
Denne version har jeg ikke selv prøvet at opsætte, men vi benytter den ...
Avatar billede jhr Nybegynder
30. oktober 2000 - 18:47 #2
Hvis du skal have tilføjet en database på listen gør du som følger:
Gå ind i maildatabasen.
vælg: Filer\\Indstillinger\\Brugerindstillinger (Jeg er ikke helt sikker på oversættelsen, men håber du kan bruge det...).

Klik på \"Post og nyheder\" ude til venstre (nr. 3 fra oven).
Her kan du vælge mellem lokale adressebøger.

Mvh.

JHR
Avatar billede jhr Nybegynder
21. november 2000 - 11:36 #3
Er du faldet død om eller hvad, siden du ikke svarer?