Avatar billede flash-man Nybegynder
20. januar 2003 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kode til windows-vindue..

Hej Eksperter!

Jeg har rodet lidt rundt i mit windows, og har fundet ud af at man kan komme ind og se kildekoden til en mappe, så det derfra kunne være muligt at sætte evt. kodeord til..

Men hvordan kan man gøre det smart, så den f.eks. lukker vinduet ned eller noget i den stil, hvis man skriver forkert? (window.close() kan ikke bruges til dette formål, der spørg den bare om man gerne vil lukke vinduet, og så er det jo egentlig ligemeget..)

Og hvordan er det nu lige man bruger promt()-kommandoen?
Avatar billede flash-man Nybegynder
20. januar 2003 - 15:57 #1
350 online, og så er der ik' nogen der ved det..?
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2003 - 21:19 #2
<ole>

Mon det kun er mig ud af de 350, der ikke fatter en hat af første del af dit spm?

Et browservindue, der ikke er åbnet via JavaScript, _skal_ spørge, når det forsøges lukket med JS ... og Gud være lovet for det!  :)

var bla = prompt( "Hvad hedder du?", "tjahhh" );
if (bla) alert(bla);

/mvh
</bole>
Avatar billede flash-man Nybegynder
20. januar 2003 - 21:28 #3
Ole.. Jeg ved ikke hvis du ved det.. Men i de seneste versioner af Windows har det været muligt at kunne rette i kildekoden i mapperne, (hvis du inde i mappen højreklikker og vælger tilpas denne mappe...)
Resten er vist pænt indlysene i forholdt til spm'et..?!

Om ik' andet, findes der andre muligheder man kan bruge??
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2003 - 22:13 #4
Jojo ... så forstår jeg  :)
Jeg ved zq ikke, hvordan man kalder mappe-wizard'en. Jeg går udfra, den skal kaldes lokalt - over WWW kan det ikke lade sig gøre uden grimme (men fornuftige) advarsler - men mon ikke, det kan gøres via JScript og ActiveX (fileSystemObject)? Det vil jeg da tro  :)
/mvh
Avatar billede thda Nybegynder
23. januar 2003 - 20:45 #5
får du ikke et problem hvis folk slår webview fra?
Avatar billede flash-man Nybegynder
19. marts 2003 - 00:07 #6
ok... fandt ud af det selv.. fra et tidligere spm...