Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
28. oktober 2000 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash5 tekst effekt...

Hvordan laver jeg jeg denne effekt?:
En form for knap hvor der kun er tekst og når man sætter musen hen på teksten \"flasher\" den?  Altså ment på den måde at teksten blver større når den kommer ud mod en.  Der er et eksempel på denne effekt på denne side:

www.filmvianet.dk

Gå ind under \"Enter demo site\" og på denne næste side er effekten i det øverste navigations panel i form af \"LOG IN\" \"CONTACT\" osv.  Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. oktober 2000 - 14:01 #1
Du laver knappen som et movieclip.
Dette movieclip indeholder så selve animationen.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. oktober 2000 - 14:06 #2
For at få effekten med teksten, skal du eksperimentere lidt med shape-tweening og alpha
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. oktober 2000 - 14:13 #3
Nej, undskyld - jeg tror faktisk ikke du kan bruge alpha i denne situation....
Jeg ville nok lave txt-start i een farve og txt-slut i en anden farve, og så lave animationen mellem dem med shape-tweening, og derefter indsætte det som et movieclip.
Avatar billede void Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:22 #4
Du laver knappen og i den frame inde i knappen hvor der står \"Over\" skriver du teksten. Så markerer du teksten og trykker F8 for at lave det om til et movieclip. Så højreklikker på det movieclip du lige har lavet og trykker edit in place. inde hvor du kan lege med teksten markerer du teksten og går op i \"insert\" og trykker der hvor der står \"Create Motion Tween\". Så går du ned i din tidslinie (Timeline) og trykker på frame 30 eller sådan noget. Der trykker du så F6 for at indsætte en keyframe. I frame 30 markerer du teksten og trykker Ctrl + Alt + S for at gøre teksten større. Du sætter den til at blive 200% uden rotation. Så højreklikker du på teksten og går ned i \"panel\" og trykker på \"Effect\". Under Effect trykker du i fold ned klappen, eller hvad man skal kalde det og vælger \"Alpha\", du sætter så Alpha-værdien til at være 0.
Så højreklikker du på aller første frame og trykker \"Copy Frame\" eller Ctrl + Alt + C for at kopiere den første frame. Du laver så et nyt lag som du trækker nedenunder det første og i første frame i det lag højreklikker du og trykker \"Paste Frame\". Så trykker du på Frame 30 og trykker F6.
Så kan du jo f.eks. trykke Enter for at se om effekten er som du vil have den. Hvis du f.eks mener Effekten er for kort hiver du bare sidste frame i det øverst og sidste frame i det nederste lag længere hen ad tidslinien (f.eks. 60), men husk at du skal lige langt hen ;)
Så har du lavet din effekt...
Håber det var hjælp nok...

the VoiD