Avatar billede the_duke Nybegynder
20. januar 2003 - 10:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mailbox exchange (popup)

Hej Gutter

Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave nogle kunde-mailboxe, som skal kunne noget.

Når der kommer en mail ind i den mailbox, skal der sendes en popup ud til en bruger, som så kan logge på mailboxen. Det der også er vigtigt er at brugerne, skal sende for den mailbox, så når kunden sender et reply, kommer den ind i den mailbox. Og ikke i deres egen, som der nok en hel masse der glemmer (de bruger)..

En anden ting kan man lave det sådan, at når der f.eks. står et firmanavn i mailen skal den sendes fra en bestemt mailbox.

Jeg har en exchange 2000 server og klienterne er outlook 2000-XP. Der er installeret web-access på serveren.

Det jeg kan se er at man forwarder fra kundemailboxen, til dem der skal have mailen. Er det muligt at sende en popup.. f.eks. via net send... Hvis det ikke er muligt, kan man sende en mail uden indholdet af den mail kunden sender. dvs. kun en link. Så brugeren bliver nød til at logge på mailboxen..

Er der nogle som har en ide til en løsning..

Hvis der er noget jeg skal uddybe, så bare sig til..

Håber virkelig på noget hjælp :-)

Jeg giver 100 point, da der er mange ? i :-9

The_duke
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2003 - 10:46 #1
Funktionaliteten med popup kan sagtens programmeres, men du skal have fat i et programeringssprog samt noget viden om hvordan du programmere til exchange. Jeg kan anbefale denne bog http://www.microsoft.com/mspress/books/4352.asp

Mht. fordeling af mail efter f.eks. firmanavn i modtager eler emne kan klares via regler, du kan styre fordeling af modtagne mails meget detaljeret gennem den guide der følger med outlook.
Avatar billede the_duke Nybegynder
30. januar 2003 - 11:29 #2
Jeg har fundet ud af de fleste ting via rules.. Der er bare en ting der driller mig..  Jeg kan ikke bruge den regl der hedder send through a specity account. Her kan jeg kun vælge min exchange server.. Er der nogle mulighed for at jeg kan vælge en bruger på min exchange..