Avatar billede goldwings Nybegynder
28. oktober 2000 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

shared borders/tables/frames?

jeg har et billede, der er sliced så det kan blive en \"sidebar\" i venstre side og et top-banner.
Side-barren skal have en række drop-down-menu-links, og dermed være gennemgående på alle sider.
Top-banneret skifter overskrift på hver side.

Hvordan er det smartest at lave denne funktion i FP 98

GoldWings
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. oktober 2000 - 11:54 #1
Hvis du laver et frameset vil dit problem med sidebaren/menuen da blive løst, men jeg er ikke sikker på om topbanneret vil kunne finde ud af at ændre sig. Til topbanneret skal du vil benytte \"Fælles Kanter\", (er i 2000 men jeg kan ikke huske om det også er der i 98\'eren)
Avatar billede goldwings Nybegynder
29. oktober 2000 - 09:09 #2
Tommyf - Jeg bruger 98, og er derfor ikke interesseret i 2000. Og hvad med dropdown-menuen.
Der er bestemt ingen løsning i dit svar.
Gold Wings
Avatar billede cook Nybegynder
10. november 2000 - 13:50 #3
Faktisk er frames løsningen på problemet også i FP98.

To frames (venstre og indhold), hvor html-siden med dine dropdown-menuer så sættes ind i venstre side.

Koden for banneret skal så blot placeres på de enkelte sider.

Skriv hvis dette ikke er nok.
Avatar billede goldwings Nybegynder
10. november 2000 - 18:16 #4
faktisk har jeg selv fundet en rigtig smart løsning med \"include\" - så sorry boys.
Avatar billede goldwings Nybegynder
17. november 2000 - 08:35 #5
må heller lukke og slukke - GW