Avatar billede geiri Nybegynder
19. januar 2003 - 19:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

webBrowser ??

Hej, im new in vb and i really want to make a simple webbrowser.
I just want to have one textbox,command button and webBrowser.
So if I write the address in the textbox,press go,get the page.
I know that I need Microsoft Internet Control.
I really hope someone will answere this mayby very simple Q.
thanks
geiri
Avatar billede mikker Nybegynder
19. januar 2003 - 20:00 #1
If you already have the Microsoft Internet Control and one textbox (Text1)just add this code:

Private Sub Text1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = vbKeyReturn Then
WebBrowser1.Navigate Text1
End If
End Sub
Avatar billede mikker Nybegynder
19. januar 2003 - 20:01 #2
Plz feel free to ask for more :O)

- Mikker
Avatar billede martin_moth Mester
19. januar 2003 - 20:01 #3
Avatar billede geiri Nybegynder
19. januar 2003 - 20:22 #4
thanks.