Avatar billede googolplex Novice
19. januar 2003 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Database - hjælp udbedes

Jeg har forsøgt at få adgang til min MySQL database (allerførste gang), som jeg har lavet således:

$db=mysql_connect("localhost", "brugernavn", "minkode");
mysql_select_db("databsenavn");
mysql_query("INSERT INTO nyheder (overskrift, nyhed, forfatter) VALUES ('$overskrift', '$nyhed', '$forfatter')");
mysql_close();

Jeg får følgende fejl hver gang :( :

Warning: Access denied for user: 'brugernavn@localhost' (Using password: YES) in /customers/domaene.dk/domaene.dk/httpd.www/diverse/webmaster/admin.php on line 44

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'brugernavn@localhost' (Using password: YES) in /customers/domæne.dk/domæne.dk/httpd.www/diverse/webmaster/admin.php on line 44

Hvad gør jeg galt ?
Avatar billede delwin Nybegynder
19. januar 2003 - 14:41 #1
ser ud til at du skal checke dine serverinformationer.. skal du connecte til localhost? har du skrevet username og password med de rigtige store og små bogstaver?
Avatar billede googolplex Novice
19. januar 2003 - 14:45 #2
Ja, det hele skulle være rigtigt, men det var også den tanke jeg havde, det kunne være jeg skulle spørge min udbyder...

Jeg ville bare lige tjekke at jeg havde sat det rigtigt op, siden det nu er første gang :)
Avatar billede iqzero Nybegynder
19. januar 2003 - 15:00 #3
Prøv evt. at skifte localhost ud med 127.0.0.1 - det kommer jo an på om du i databasen er anført til at have adgang til localhost eller 127.0.0.1 - vidt forskelligt.
Avatar billede kimg Nybegynder
19. januar 2003 - 15:15 #4
Hvis dette heller ikke virker, så må det som Delwin siger være dine data det er galt med.
Kim

$db=mysql_connect("localhost", "brugernavn", "minkode");
mysql_select_db("databsenavn",$db);
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
19. januar 2003 - 17:01 #5
Første gang skal du logge ind med bruger: root og ingen pass. Derfra kan du så fx. med PHPmyadmin oprette brugere.. Husk at slette de de brugere som ikke har password eller at angive et da din database ellers er fuldstændigt åben..