Avatar billede tannkrem Nybegynder
19. januar 2003 - 13:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Points?

hva er hensikten med dette poengsystemet? hva kan man bruke det til
Avatar billede loss Nybegynder
19. januar 2003 - 13:09 #1
Sammme hensigt som alverdens highscore lister på divers online spil!!!
Avatar billede caturn Nybegynder
19. januar 2003 - 13:11 #2
Det er bare for sjov.
En slags konkurrence.
Avatar billede oasen Nybegynder
19. januar 2003 - 13:13 #3
Hensigten er at bringe behjælpelige sjæle en følelse af ikke at arbejde forgæves. Derudover giver det en vis indbyrdes konkurrence.
Avatar billede robotten Praktikant
19. januar 2003 - 13:14 #4
Pointene kan bruges til at købe andres viden. Der har været debat om det før, hvad deres reelle værdi er. Uden for E er det ingenting værd, men inden for E er point = support timer.
Dvs. udlodder du 30 point for et spm, og nogle bruger en ½ time for at hjælpe dig, har du købt denne support for point. Smart, ikke?
Og så selvfølgelig lidt konkurrence, det er da spændende at se sig selv stige i placeringerne.
Avatar billede robotten Praktikant
19. januar 2003 - 13:14 #5
Og kaster lige et svar.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 14:34 #6
Der går da sport i at rykke op !! :-)
Avatar billede oasen Nybegynder
20. januar 2003 - 16:24 #7
Hmm... de andre burde måske også have haft lidt...
Avatar billede robotten Praktikant
20. januar 2003 - 17:10 #8
oasen>> Tag det ikke så tungt. Det sker desværre tit. Muligvis fordi brugerne ikke lige går under avanceret, og tildeler point der.
Avatar billede cozey Nybegynder
20. januar 2003 - 17:13 #9
Dem med mange point bruger det som en del af deres CV.
Avatar billede dennism Nybegynder
20. januar 2003 - 17:14 #10
Iørvigt er point-systemet vel en slags bestikkelse, som får som brugere til at bruge til på at hjælpe hinanden!...
Avatar billede robotten Praktikant
20. januar 2003 - 17:21 #11
Bestikkelse..  he he, sådan har jeg endnu ikke hørt den før.
Avatar billede dennism Nybegynder
20. januar 2003 - 17:35 #12
Der skulle stå:

Iørvigt er point-systemet vel en slags bestikkelse, som får som brugere til at bruge tid på at hjælpe hinanden!...
Avatar billede dennism Nybegynder
20. januar 2003 - 17:36 #13
robotten >>

Jeg mender det er helt korrekt... Jeg tror der er mange her på eksperten, som ikke ville have interesse i at hjælpe andre, hvis ikke man får noget til gengæld (point)!...
Avatar billede ebe Praktikant
20. januar 2003 - 19:03 #14
dennism>> det tror jeg egentilgt ikke. jeg er godt nok ikke så gammel her, men jeg oplever misbrug mest den anden vej. man sætter 200 point for at få hjælp her og nu, og så glemmer man at gi´ dem. jeg tror egentligt, at point er et udtryk for værdsættelse, og at stoltheden over at få dem, ligger i, at man har kunnet give noget viden videre og hjælpe andre.
Avatar billede ebe Praktikant
20. januar 2003 - 19:12 #15
cozey>> jeg tror ikke, at der er nogen som starter her med den bagtanke at bruge point i deres cv. men når man nu har været dygtig, har hængt ved og hjulpet en masse folk, så er der vel egentligt ikke noget galt i det, vel?