Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 10:25 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Formatering af harddisk, hvordan?

Hejsa

Jeg skal reinstalle win2k på min bærbare, hvordan formatere jeg lettes hele harddisken, for bagefter at kunne installe win2k prof igen....jeg vil nemlig ikke have 2 kopier af styresystemet liggende det kom jeg til en gang!
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 10:28 #1
og hvordan finder jeg udaf om jeg har et nfts drev
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 10:36 #2
Boot fra en bootdiskette.
Format C:
Plejer at virke.
http://www.dinos.dk/exp/boot.zip
Avatar billede pera Nybegynder
19. januar 2003 - 10:39 #3
Det er neget enkelt
Om du har et ntfs drev : Gå ind i denne computer højreklik på drevet og se egenskaber der står det om det er ntfs eller fat 32

Formatere drevet ved install af win 2000: smid cden i start intallationen når den spør om hvor du skal installere 2000 vælger du drevet og fjern drevet og opret det igen så formattere den selv den nye partition..
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 10:40 #4
jeg ville bare have gjort det fra biosen men det kan jeg ikke....det tillader dells bios ikke
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 10:42 #5
Det er meget nemt du sætter din W2K cd i og så booter den o.
Så vælger du slte partioner og derefter oprette du den som en stor og hurtig format.

Nemt og ikke alle de bootdisketter.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 10:49 #6
Alle de bootdisketter , det er en med FDISK format og CDR adgang.
Avatar billede pera Nybegynder
19. januar 2003 - 11:08 #7
Det du søger efter er åbenbart low lewel formatering... det er en gammel ting som der var i gamle bioser.. dette findes ikke mere for ide men for scsi findes det stadigvæk
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:13 #8
den spørger om jeg vil reparere eller ikke reparer den tidligere win2k install - hvad skal jeg vælge?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:14 #9
ikke rep. så burde du komme til nyinstallation
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:17 #10
og så kan jeg slette den gamle partion og oprette en ny?
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:18 #11
Du skal IKKE rep den men en ny installation.
Husk overskriv tidligere installation.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:18 #12
Det tror jeg , men jeg har ikke lige vejledningen her.
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:21 #13
fair nok jeg prøver!! takker for hjælpen so fare!
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 13:55 #14
*S*
Avatar billede pera Nybegynder
19. januar 2003 - 16:15 #15
Vi siger Tak