Avatar billede magii Nybegynder
19. januar 2003 - 09:04 Der er 8 kommentarer

Opslag til danske domæner

Hej

Er der ikke en som kan hjælpe mig med at script så man fra min hjemmeside kan foretage et opslag via DK Hostmaster på om et domæne er ledig?

Det er muligt, at det ikke er i Java, men i et andet sprog - jeg har ikke rigtig tjek på det med at lavde den slags.

På forhånd tak
/Magii
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 09:54 #1
Du skal have fat i en whois client som skal integereres i noget
kode du kører på din server (servlet/ASP/CGI).
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 10:08 #2
Avatar billede disky Nybegynder
19. januar 2003 - 10:47 #3
Nu snakker du om script, så du tænker måske på javascript istedet for java, hvis dette er tilfældet, luk venligst spørgsmålet og opret i javascript gruppen
Avatar billede magii Nybegynder
19. januar 2003 - 11:44 #4
/Disky

Øh, hvad er forskellen?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 11:54 #5
Java er et programmerings-sprog, som kan køre på client i form
af appelet eller på server i form af servlet/JSP/EJB eller
som standalone applikation.

JavaScript er et script-sprog beregnet til at blive embedded
i HTML sider og udført på client.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2003 - 11:56 #6
Det er 2 helt forskellige sprog, som stort set kun har 4
bogstaver i navnet tilfælles.

JavaScript skulle iøvrigt have heddet LiveScript, men
NetScape omdøbte det for at benefitte lidt fra PR'en for SUN's
Java.

Og det er iøvrigt ikke helt korrekt,m at JavaScript kun er client
side - der er også lavet JavaScript på serverside. Men det bruges
ikke ret meget.
Avatar billede magii Nybegynder
23. januar 2003 - 13:41 #7
Jeg har fået problemet løst vi ccdomain.com
Avatar billede disky Nybegynder
23. januar 2003 - 14:12 #8
så svar venligst og accepter eget svar.