Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 01:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Image load/display bug i IE6?

Her min beskrivelse på engelsk, da jeg også har posted den i en enkelt (engelsk) newsgroup for at få mere info.

Er der nogle, der har en god forklaring eller på anden måde kan bidrage?

It appears that IE 6 has a bug displaying some images.
Follow this method to reproduce:

-------------------------------------------------------------
1)
Open a fresh IE 6 and goto this page:

http://www.fyrdenaf.dk/ie_bug6/bug.html

The source for this page is a simple img tag loading
image.jpg

As you'll notice the page will load forever. And you'll
get multiple time_wait connections to the server in
your netstat.

Try accessing any other site now, and you'll see that
IE 6 has become unstable.
-------------------------------------------------------------
2)
Now close down IE 6. Open a new fresh one and goto the image
directly at:

http://www.fyrdenaf.dk/ie_bug6/image.jpg

The image will display normally.
-------------------------------------------------------------

No other version of IE nor any other browser I have tested
with have this problem.

It may be the image that contains crappy data, but this
should not lead to the browser becomming unstable etc.
And if the image has crappy data how come it displays the image
correctly when you access it directly, or with any other client than IE6?

This has been tested with client version 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920.
I have tested on different servers as well.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 18:28 #1
Jeg kan heller ikke se billedet fra det andet link.  Der sker faktisk nøjagtigt det samme som når jeg bruger første link. Jeg bruger IE6.0.2600.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 18:29 #2
Rettelse - det kunne jeg godt alligevel, jeg havde bare glemt at lukke et andet IE vindue ned :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:30 #3
Det er jo også forkert at skrive HTML i en JPG-fil.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 18:34 #4
Ja, det er vist et 'gammelt' billede - lavet i Photoshop 3 på en Mac, og i headeren ligger der en henvisning til http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd - måske er det en del af årsagen.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:34 #5
phoenixv: HTML i en JPG fil?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:36 #6
Det er muligt, det er årsagen. Men hvordan forklarer det, at billedet kan ses direkte? Og at det iøvrigt virker i andre browsere?
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 18:37 #7
Det ser ud som om der ligger noget XML i billedet - men det er vel egentlig ikke i sig selv en fejl, men måske har IE problemer med at læse det.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:39 #8
Ja det lader det jo til. Jeg mener, det er en bug. Klienten bør ikke blive ustabil ihvertfald.

Kan ikke finde et sted at rapportere fejlen.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:40 #9
Sorry, jeg så forkert. Undskyld.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 18:54 #10
Jeg er helt enig i at det må være en fejl at klienten bliver ustabil.  Jeg ville ha foreslået at poste i en af IE nyhedsgrupperne, men jeg kan se du allerede har prøvet det, og har fået tiltrukket *the resident paranoid creature*  :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:58 #11
Ja :)

Kan det virkeligt passe, at MS ikke har et officielt site/sted, hvor man rapportere fejl som denne? Og kan følge behandlingen heraf?

Det siger da en hel del.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 19:08 #12
Efter lidt (læs, 'en del') roden rundt på MS lykkedes det mig at finde dette link

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;en-us;feedback

Der kan man sende feedback - ikke specifikt noget om Bug Reporting men ihvertfald at man har mulighed for at foreslå 'produktforbedringer'.

Det er da bedre end ingenting  ;-)

Ellers må du gå til Apple og sige at du mistænker Microsoft for at forsøge at blokere billeder der er lavet på Mac - det kan godt være det vil være hurtigere... :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 19:11 #13
Har godt set den feedback form. Det virker langt fra overbevisende. De skriver også, man ikke får noget respons på sin post osv. Men det kan godt være, du har ret, og at det er eneste mulighed.

Vi stopper her, hvis du gider skrive i tråden i nyhedsgruppen, at du også kan fremprovokere fejlen ved at følge metoden, så ville jeg blive glad.

Svar så jeg kan lukke - og tak indsatsen.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 19:28 #14
Ok, helt i orden.

Jeg har lige bedt min newsprovider at oprette gruppen, da de ikke fører den pt., men hvis det tager for lang tid (dvs. mere end 24 timer) så går jeg ind og opretter mig på google og poster derfra. Vil bare helst undgå mere spam :-)
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 19:44 #15
Jeg fandt lige dette
http://cert.uni-stuttgart.de/archive/vuln-dev/2002/09/msg00004.html

så du er altså ikke ene om at opleve det. Der ligger en ret god beskrivelse af hvad det er der går galt i IE, i linket, selvom man selvfølgelig godt kunne sjusse sig frem til at det var en eller anden form for loop der opstod.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 20:00 #16
Tak. Der er også lige kommet et indlæg i nyhedsgruppen, der bidrager yderligere.