Avatar billede knud35 Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

brænder.....

hej jeg har en en philips cdd 3610 2 speed brænder, som altid går i stå efter ca 80%
jeg bruger Adaptec Easy CD Creator 4
som kommer ud med en error-
Command error - invalid field in parameter list
TrackWriter error - Command retry failed

hvad er problemmet hvad skal jeg gører.....
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:38 #1
Det ser ud som om, at du har skrevet et eller andet forkert i listen, med filerne der skal brændes. Nu er det sådan at jeg aldrig har prøvet Easy CD creator 4, men jeg tror det er sådan noget med det at gøre. Jeg prøver lige at finde ud af noget mere!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:38 #2
Efter hvad der står, siger den at der er et ugyldigt felt i parameter listen. Prøv og kigge den igennem for fejl!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:42 #3
Hvis du ikke finder fejl i listen, kan det jo være der er en fejl i programmet. Du kan jo se efter en opgradering til programmet, eller du kan prøve med et andet. Jeg vil foreslå du kunne prøve WinCd (mener det er sådan det hedder!). Det skulle også være godt!
Avatar billede ctv! Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:01 #4
WinOnCD er totalt dårligt i forhold til Easy Cd Creator 4.... :-)

CTV.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:04 #5
Har du prøvet en defragmentering?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:39 #6
Kopierer Du direkte fra er andet cd-rom drev, eller kopierer Du det først ind på harddisken ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
27. oktober 2000 - 23:01 #7
>>> ctv, WinOnCD virker...(modsat Adaptec\'s bras)

>> knud35, har du kigget på adaptec\'s website efter en update til din software ??
Eller set efter om der er en FAQ om problemet ??
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2000 - 00:46 #8
Hmm...

Det lyder som et hardware problem!

Det lyder som om laseren ikke har fuld frihed til at bevæge sig inden i drevet!

Avatar billede knud35 Nybegynder
28. oktober 2000 - 20:47 #9
jeg har defragmenteret og jeg den nyeste version af Easy Cd Creator.....
min brænder vil kun brænde på kodak cd´er alle ander cd dur ikke......
Net er et nyt problem, jeg har altid brugt Easy Cd Creator men du vil den ikke merer.....jeg har formateret harddiske og det hjalp ikke.....
kna det værer brænder der er slidt op?????
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:32 #10
hvor meget er brænderen brugt ??, der skal noget til at slide dem op... dog med det forbehold at de første par generationer ikke var specielt holdbare i længden.

Når du nu nævner kodak, vil det så sige at hvis du brænder på kodak medier, laver den IKKE fejlen ?
Avatar billede knud35 Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:40 #11
den kun brænde op til 80 % på kodak også kommer den med den error......hvor i mod den kun vil skirve table på alle ander skiver.......brænderne er ca 2-2,½ år gammel........
Avatar billede schacks Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:41 #12
Jeg kender en der har nøjagtigt samme problem med en Phillips 2X brænder, måske det er et generelt problem...
  Under alle omstændigheder så lyder det klart som en hardware fejl. Det kan evt. være noget med justeringen af rotationshastigheden, den varierer nemlig i forhold til hvor laseren befinder sig på skiven.
  Løsningen er at bruge 1600-1900 kr. på en ny Plextor brænder, den kan du ikke slide op. Se på www.edbpriser.dk . Lad være med at blive fristet af billige brændere, det betaler sig ikke i længden. (Har selv lidt problemer med en Mitsumi)

Med venlig hilsen
Schacks
Avatar billede cult Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:05 #13
WinOnCd er altså noget bedere en Easy Cd Creator!
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:58 #14
Nu ved jeg ikke lige hvor hurtigt at du brænder dine cd\'ere med, og hvad mærke af cd-r du bruger, men det kan godt være at du brænder dem med en for stor hastighed! Har haft prævis samme problem! Så prøv at reducere hastighede på din brænder!

Har du prøvet din brænder hos en kammerat, det kan godt være at den går i konflikt med nogle andre enheder i din computer!

Ellers er din brænder sikkert kaput!