Avatar billede fico Nybegynder
27. oktober 2000 - 20:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mp3 og Half-Life ?

Hej

Findes der et program så man kan afspille mp3 og andre musik filer sammentid med at man spiller Half-Life (så half-life lydene kommer med).

Også man selv kan bestemme hvor hørt musikken skal køre og det samme med Hlaf-Life lydene.
Avatar billede tarantula Nybegynder
27. oktober 2000 - 20:41 #1
Jada... ALT... dit problem er dit lydkort...
Det kan kun tage en kanal af gangen, jeg har selvsamme problem...
Rene
Avatar billede fico Nybegynder
27. oktober 2000 - 20:49 #2
Jeg har et DJ program det kan spille 16 mp3 på en gang
Avatar billede jch Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:16 #3
Så vidt jeg ved er standard WaveOut i Windows kun én kanal af gangen. Kun DirectSound (i DirectX) kan mixe flere kanaler, så hvis du sætter fx WinAmp over til at bruge dette er du halvvejs. Problemet er Half-Life - jeg er ikke sikker på om man kan vælge DirectSound her?

Hvis du kører Windows 2000 løser problemet helt sig selv - meget tyder på at Microsoft har sørget for at der altid er adskillige kanaler til rådighed her. Jeg spiller fint Winamp MP3 og hører lyde fra Half-Life samtidig under Windows 2000.
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:16 #4
Ja, jch har ret... Det har intet med lydkortet at gøre, men windows\'s konfiguration..

Jeg har selv et forholdsvis dyrt lydkort, over 1000 kr\'s klassen og jeg har samme prob..

Skide irreterende..

>>jch

Kan du spille HL under Win2k???!?!
Mit crasher heelt ned..!
Avatar billede jch Nybegynder
30. oktober 2000 - 08:28 #5
Ja, jeg har ingen problemer. Bruger Windows 2000 Professional fra MSDN og har kørt med alle HL patch serien fra 1.0.1.3 og op til den nuværende 1.1.0.4, og det virker fint i både software rendering og i OpenGL.

Avatar billede fico Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:56 #6
Problemet er at jeg bruger win98
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. november 2000 - 23:50 #7
Fico>> Hvad har det med sagen at gøre..?

jch >> Hvliket lydkort har du?
Avatar billede jch Nybegynder
02. november 2000 - 09:32 #8
Creative Labs Sound Blaster 128 PCI.
Avatar billede fico Nybegynder
02. november 2000 - 17:14 #9
Jeg køre med et indbygget lydkort...nok en Creative Soundblaser 16-bit
Avatar billede fico Nybegynder
05. november 2000 - 17:50 #10
Findes der ikke et program der kan dele en lydkanal ?
Avatar billede jch Nybegynder
06. november 2000 - 08:58 #11
Jo -- DirectSound (i DirectX) deler lydkanaler med andre DirectSound sources.

Netop derfor ville det have været fordelagtigt hvis Half-Life kunne køre DirectSound ligesom Winamp kan sættes til at gøre.
Avatar billede fico Nybegynder
06. november 2000 - 13:57 #12
Ja, men det kan det ikke.

Findes der ikke andre programmer man kan fortælle fx at Winamp og et andet program skal dele lyden ?
Avatar billede fico Nybegynder
08. november 2000 - 20:27 #13
Ingen kunne hjælpe mig.