Avatar billede dronten Nybegynder
18. januar 2003 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

linux - windows

hvordan får man en linux og en windows maskine til at snakke sammen fx ftp eller LAN???
Avatar billede spooolll Nybegynder
18. januar 2003 - 19:34 #1
Det kan man ikke, det er fuldstændig umuligt!!!!
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
18. januar 2003 - 19:36 #2
spooolll> Det var nok det mest useriøse svar til dato.

Du kan godt dele filer. Enten via ftp (som du selv foreslår),via NFS (kræver "UNIX Services For Windows" installeret på Windows-maskinen) eller via SMB (kræver Samba - www.samba.org installeret på Linux-maskinen).

Jeg anbefaler Samba.
Avatar billede dronten Nybegynder
18. januar 2003 - 20:11 #3
hvordan bruger jeg samba?
Avatar billede fumes Nybegynder
18. januar 2003 - 23:00 #4
Installer samba og swat - så kan du konfigurere samba via swat - som et et webinterface - swat fanges på:

http://maskinens_navn_eller_ip:901

Log ind som root - og brug roots passwird
Avatar billede thomasledet Nybegynder
18. januar 2003 - 23:15 #5
samba er forøvrigt det samme som "windows fil- og printerdeling" som du er vant til...

lidt om opsætning af samba http://sunsite.dk/samba/oreilly/using_samba/