Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
18. januar 2003 - 17:03 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

En lille side til vurdering

Jeg har for et par af mine venner kreeret en lille side til at eksponere deres lille forretning. Da den nu er funktionel og klar til brug kunne jeg godt tænke mig at få en lille vurdering af sidens udseende og brugbarhed samt formidling af budskab.

Helst lidt konstruktivt...
Avatar billede styled.dk Nybegynder
18. januar 2003 - 17:04 #1
Den er tom og kedelig, der er jo slet ikke noget indhold på ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2003 - 17:05 #2
Link?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
18. januar 2003 - 17:05 #3
HeHe - hvad med et link? Det er bare dømt til at mislykkedes...

www.lockbusters.dk
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
18. januar 2003 - 17:07 #4
Især vil jeg gerne høre om hvordan farverne fungerer for det har jeg selv set lidt problemer med.
Avatar billede izemate Nybegynder
18. januar 2003 - 17:23 #5
Første intryk var at den er alt for tam, alså der mangle nogle flere farver og mere grafik.

Jeg syntes heller ikke så godt om det nokia skærm over menuen den er lidt for kantet og for dårlig kvalitet.

og så måtte teksten på forsiden godt rykkes lidt længere op mod overskriften, jeg vil da også lige sige at font typen ikke passe så godt ind i "emnet"

Menuen kunne der også gøres lidt mere ved måske med lidt css og lidt hover efekter.

Men generelt mangler der lidt flere farver og lidt mere grafik.

det var lidt hård kretik så jeg håber du kan klare det :)
<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
18. januar 2003 - 17:24 #6
jeg synte også du skal fjerne den der bevel and emboss efekt du har lavet i rammen det vil se bedre ud uden.

<\\izemate
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
18. januar 2003 - 17:28 #7
Det lyder rigtigt. Jeg kan sagtens ta' det. Det er egentligt ikke mit design. Jeg fører bare musen over skærmen og skriver koderne for dem...

Well. Jeg har aldrig selv været så glad for den nokia skærm, men det var lidt for at få en slags tema for grafikken. Farven er den gamle blå 3310 farve og rammen er den lyse farve på 3310.

Hvad ville du evt foreslå af grafik? Billeder af de pågældene telefoner?
Avatar billede megoo Nybegynder
18. januar 2003 - 17:32 #8
Siden er som du selv siger funktionel, men så er det vist også det.

(1) Især to af siderne volder "spasmer" i mit hovede ;O): "Sådan gør du" og "Koder"
Der scroller teksten udenfor siterammen i vandret retning. Det er ikke rart at læse!
(2) Logoet i øverste venstre hjørne ser temmelig amatøragtigt ud og trækker det samlede indtryk ned!
(3) Personligt er jeg ikke helt til det relativt smalle men lange design. Hellere lidt bredere og så ikke så højt, men der er mange måder at gøre det på.
(4) Farverne er grå og hvid ;oO. Det er læseligt, men ikke noget der stimulerer noget som helst. Surf hellere lidt rundt og få nogle gode ideer!!!

Et lidt mere "professionelt" look kunne nok få lidt flere kunder til at hoppe på vognen! Mit råd: Surf lidt rundt og få lidt inspiration!
Avatar billede izemate Nybegynder
18. januar 2003 - 17:34 #9
Ja du kunne evt lave et top banner til siden hvor der er nogle nokia telefoner i baggrunden, og hvis du ikke selv kan så er jeg sikker på at en her fra eksperten > opgaver > grafikseopgraver. vil lave et for et antal point.

og så slår du jo også 2 fluer med et smæk ved at fjerne overskriften og sætte det inde på banneret ;)

også ville jeg nok bruge en anden font på siden, fx verdana for den er meget nem at læse på en skræm

<\\izemate
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
18. januar 2003 - 17:45 #10
Det med den vandrette scroller er lidt af en nød at knække for mig... Den kommer ikke på min egen skærm - eller min fars eller min lillebrors. Hvilket gør det meget svært at arbejde med problemet. Jeg har dog set den på nogle af skolens computere. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ved det.

Jeg arbejder på at gøre designet bredere og jeg vil prøve at finde på noget nyt til den nokia skærm i hjørnet, men jeg tror ikke det er værd at ændre uden at have en helt anden plan, men jeg vil surfe lidt rundt og se om der skulle være andet der interesserede...
Avatar billede izemate Nybegynder
18. januar 2003 - 17:49 #11
du kan evt kigge forbi www.cwd.dk der er mange fede sider ;)

<\\izemate
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2003 - 19:14 #12
På forsiden synes jeg din <iframe> er overflødig. På
forsiden giver den en ekstra scroll-bar inde på siden.
(Ja, i min browser ...)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. januar 2003 - 22:32 #13
(1) Rent grafisk er designet meget grynet og ikke særlig pænt efter min mening

(2) Synes at side fylder alt for lidt på skærmen (bredden), og at selve indholdsdelen er for smal, hvilket også resultere i en del scroll

(3) Mobil logoet passer efter min mening ikke ind og den bryder også rammen, da den går ind over ramme-stregerne

(4) Siden er meget ensformigt og der sker ikke rigtig noget revolutionerende og spændende. Lidt kedelig.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. januar 2003 - 21:40 #14
Jeg må beklage at give jer alle ret. Det er en ganske uinspirerende side... Jeg havde dog brug for at høre det mere konkret fra andre, samt evt t godt råd. Som sagt var jeg heller ikke glad for det mobillogo, men det var også mere en spag idé til at bryde kedsomheden med en lille feature. Meningen var at der skulle være et kørende digitalur i hjørnet af displayet samt at der skulle stå i displayet hvilken side man er på.

Jeg er klar over det med iframen. Jeg er i gang med et nyt design som er bredere, men dog stadig indeholder en iframe. Dog vil jeg vurdere dette hvis det igen viser sig at jeg ikke kan få den til at lade være med at give vandret scroller.