Avatar billede chr13 Nybegynder
18. januar 2003 - 16:50 Der er 5 kommentarer

pdf viewer til j2me ( java second micro edition)

hej,

Er kraftigt på udkig efter en pdf viewer til styresystemet j2me bl.a brugt i motorola's mobil telefoner. m

Specifikt, så har jeg købt en motorola accompli 008 der har j2me. Dog har jeg brug at kunne tage mine pdf filer med mig på mobilen. Problemet er bare at jeg mangler en pdf viewer til accomplien. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde sådan en? Eller er der andre løsninger på dette problem?

Christian
Avatar billede stercus Nybegynder
18. januar 2003 - 18:30 #1
Jeg tvivler på der findes en. PDF filer er ikke beregnet til mobiltelefoner, så det vil stride mod god skik og brug at lave en pdf viewer. Der ville jo blive meget scrollen frem og tilbage.
Avatar billede stercus Nybegynder
18. januar 2003 - 18:35 #2
En søgning på pdf viewer j2me på Motorolas side giver heller ikke noget. Du kan jo selvfølgelig lave en selv.
Avatar billede chr13 Nybegynder
26. januar 2003 - 14:54 #3
hej stercus

hvordan kommer man igang med sådan noget, dvs. lave en selv. Er der nogle basis bøger eller tools man skal bruge

Chr13
Avatar billede stercus Nybegynder
02. februar 2003 - 17:05 #4
det ved jeg ikke, jeg leder faktisk selv efter det. Så hvis du finder noget vil jeg meget gerne have det at vide.
Avatar billede grande99 Nybegynder
10. februar 2003 - 14:04 #5
følg denne link
http://kb.motorola.metrowerks.com/motorola/pcsHome.do
her er det muligt efter at have registreret sig som motocoder at downloade en fuldstændig version af programmet metrowerks codewarrior wireless studio 7. med tilhørende license. dette produkt er specielt rettet mod motorola JavaME MIDP programmering. desuden er der gratis online kurser ved JavaME og codewarrior