Avatar billede ram Nybegynder
18. januar 2003 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdaterer jeg min DNS

Jeg er bl.a. bruger på Kandu. De er i nat flyttet til en ny og større server. Når jeg forsøger at logge på, får jeg nedenstående besked. Da jeg ikke aner hvad de mener, vil jeg gerne have hjælp. Hvad betyde DNS??

Mvh
Ram
Vi er flyttet, hvis du ser denne side er det fordi din

DNS endnu ikke er opdateret, da vi har skiftet IP adresse.

Denne vil frem over være 195.184.113.210
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
18. januar 2003 - 13:23 #1
Hvis du gerne vil se din hjemmeside på www.mitdomæne.dk (<-- sæt selv dit rigtige domænenavn ind), så gør følgende:

På Windows:

* Find filen "hosts", som typisk ligger et eller andet sted i din Windows-folder. Vælg Start->Søg efter filer og tast "hosts" in filnavn-feltet. (På Windows 2000 ligger den i C:\WINNT\system32\drivers\etc.)
* Indsæt dette i en linie i filen (under alt der ellers står):

195.184.113.210 www.mitdomæne.dk

* Gem filen.

Nu kan du få fat i din hjemmeside igen. Iøvrigt vil problemet du oplever i øjeblikket sandsynligvis ikke vare mere end 24 timer.

På Linux er filens format det samme. Den ligger blot i /etc/hosts.

Når du har brugt dette i en uge og situationen ellers ser ud til at være normaliseret, bør du fjerne den indsatte linie fra filen igen.
Avatar billede ram Nybegynder
18. januar 2003 - 13:36 #2
Hej Darkstar.
Tak for hurtigt svar. Desværre kan jeg ikke nå at lave det nu - skal ud af døren.
Burde Kandu ikke selv sørge for, at man kan komme på deres side - Der er forhåbentlig andre end mig, der ikke har forstand på sådanne sager.

Jeg vender tilbage

Mvh
Ram
Avatar billede ram Nybegynder
18. januar 2003 - 14:50 #3
Hej Darkstar,
Jeg fik "heldigvis" ikke brug for din hjælp. Kandu har selv ordnet det, så så os "edb-demente" kan komme på igen. De kommunikerer bare til deres brugere som DSB til deres kunder.

Ellers tak

Ram
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
18. januar 2003 - 14:55 #4
Det er desværre lidt af en "folkesygdom" i webhosting-branchen.
Avatar billede ram Nybegynder
18. januar 2003 - 14:59 #5
Det er forsåvidt også OK, men de glemmer at folk der ikke har så meget forstand på det tekniske, med det samme tror at det er hos een selv der er noget galt, og så starter "panikken".

Ram