Avatar billede rango Nybegynder
18. januar 2003 - 02:43 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

40GB ....PIST VÆK!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har 2 hardiske på min pc en Master på 4gb og en slave på 40gb. En ven anbefalede mig at prøve programmet System Cleaner (http://oxisoft.com).

På mystisk vis efter at have bedt dem om at fjerne diverse cokkies, tmp og dobbelt filer - forsvandt ALT på min 40gb harddisk(slaven).... lige på nær den mappe dets eget program lå i.

HER ER MIT SPØRGSMÅL!

Kan jeg på nogen måde genoprette de knapt 40gb software jeg havde liggende på harddisken igen?

Jeg er sikker på den ikke har slettet dem, men at den har fjernet et eller andet, så jeg nu kun kan se det ene program. Jeg har ikke pillet ved disken siden, og den er taget ud af maskinen indtil jeg finder en passende løsning på mit problem.

Jeg har ladet mig fortælle...at det er muligt at genoprette slettede filer selv efter en formatering - HVIS man dog ikke har lagt yderligere programmer på disken. Det er derfor mit håb, at der er nogle af jer gæve folk'ens som kunne give mig et hint!

Svar udbedes! www.rango.dk eller postmaster@rango.dk ellers vil jeg tjekke her med jævne mellemrum.

Take care out there - I aprisiate your consern :o)
Avatar billede initializing Nybegynder
18. januar 2003 - 02:45 #1
Brug søgemaskinen oppe i højre hjørne da det her har været oppe tons af gange.
18. januar 2003 - 03:01 #2
Der findes en lang række programmer der (måske) kan redde dine data.

Se f.eks. dette program: http://www.ontrack.com/easyrecovery/
Her kan du downloade en trial, der viser dig om programmet er i stand til at redde dine data, før du køber det.
Avatar billede rango Nybegynder
18. januar 2003 - 04:16 #3
Takker for den forløbige hjælp i har givet mig, og vil forsøge med nogle af ovenstående ting - Der vil blive givet besked om hvorhvidt det lykkes mig at genskabe min 40gb....

Jeg skylder måske at sige... Hardisken var en slave, og indeholdt ikke operativsystem eller andet vigtigt - MEN derimod en masse vigtige programmer, spil og film, samt hjemmeside stof jeg meget meget gerne vil have genskabt.

Den har ikke været formateret, og jeg kan sagtens komme ind på den - det eneste der ligger på den nu er selve System Cleaner!  D:/programmer/System Cleaner      jeg har selv oprettet den mappe der hedder og programmer, og den var fyldt med en masse andre programmer.. D:/Games  og D:/Movies mapperne er VÆK...samt alt det andet jeg havde på den...og det forsvandt ganske hurtigt - så jeg forstår ikke at den på så kort tid kan slette knap 40gb...det ville da alt andet lige tage noget tid og så meget kan der jo slet ikke ligge i "skraldespanden" :p

Anyway - jeg har læst lidt omkring - og mener jeg er noget bedere stillet end dem der har formateret og lagt nyt oveni... Min er som den var da det forsvandt, og det er kun programfiler ingen system eller andet I/O diller daller...så mon ikke det kan lade sig gøre???

Jeg leder fortrøstningsfuldt videre - og håber det lykkedes.. finder I dog en løsning - så er jeg villig til at smide nogle ekstre point ind i problemknuserens IQ barometer :o))
Avatar billede danes_dk Nybegynder
19. januar 2003 - 12:43 #4
Jeg har selv haft samme problem, og det fik jeg løst, ved at trykke "F1", søg efter "systemgendannelse" og vælg "Køre guiden Systemgendannelse.. Her kan du vælge at computeren, til at vende tilbage til et andet tidspunkt, og dermed lave om på evt. felj eller problemer...  Du skal her vælge at gendanne maskinen, 1 dag før du fik dit problem.  Dette skulle løse dit problem..
Avatar billede konex Nybegynder
20. januar 2003 - 12:05 #5
Prøv dette program - http://www.runtime.org/ - hedder getdataback
Avatar billede rango Nybegynder
31. juli 2003 - 23:49 #6
Takker!