Avatar billede champfan Praktikant
17. januar 2003 - 21:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor er min Firewall i XP?

Hej,

Jeg vil checke om min min XP default Firewall er slået til eller til, men kan ikke finde den.

Ifølge Hjælp skal man finde sin opkaldsforbindelse under "Netværksforbindelser", klikke på sin LAN-forbindelse (jeg har ADSL) og klikke på "Skift indstillinger for forbindelsen". Derefter skal man aktivere/deaktivere Firewall'en under fanen "Avanceret".

Problemet er at jeg slet ikke får nogen boks op med "Avanceret". Boksen som dukker op hedder "Egenskaber for LAN-forbindelse", men den har ikke nogen "Avanceret"-fane.

(Hvis det har nogen betydning, har jeg "Netværksbro" aktiveret)

Jeg håber at nogen kan hjælpe.

//champfan
Avatar billede t0wer Nybegynder
17. januar 2003 - 21:15 #1
Gå ind under Netværksforbindelser -> klik på Vis Netværksforbindelser i menu'en til venstre -> højreklik på din LAN-forbindelse -> vælg Egenskaber -> fanebladet Avanceret -> sæt et hak i Firewall til internetforbindelse.

Så skulle det være på plads...
Avatar billede djeclemen Nybegynder
17. januar 2003 - 21:17 #2
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 21:18 #3
hmm - gutter jeg kan da sige at jeg har samme konfiguration som champfan - og firewall'en er altså væk når man bruger netværksbroen! Mystisk..
Avatar billede t0wer Nybegynder
17. januar 2003 - 21:21 #4
Hmmm... så regner den måske bare med at man har en ekstern firewall, eller hva? Det er da underligt...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 21:25 #5
det har jo nok åbenbart noget at gøre med den funktion som 'netværksbro' har...
men hvilken aner jeg ikke
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 21:28 #7
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 21:29 #8
bufferzone > hmm - jeg kan ikek lige se hvordan dine links hjælper her - har du læst tråden :)
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2003 - 12:49 #9
I min WinXP Home edition virker det nøjagtigt som tOwer skrev.
Avatar billede champfan Praktikant
18. januar 2003 - 18:53 #10
Hej gutter. Undskyld ventetiden :o/ Jeg kan desværre ikke bruge jeres venlige svar. Problemet er, at jeg slet ikke har "Avanceret"-fanebladet i min "Egenskaber for LAN-forbindelse". Som metal_hansen skriver, tror jeg også, at det har noget med "Netværksbro" at gøre (aner ikke hvad den skal bruges til...). Jeg har ledt efter svar på http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/icf.asp uden at finde et svar på mit problem.
Avatar billede champfan Praktikant
18. januar 2003 - 18:55 #11
Jeg er egentlig bare ude after at checke Firewallstatus for at se, om den er slået til eller ej. Hvis den er, vil jeg slå den fra og installere min go'e gamle Sygate som bare virker deruda'....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. januar 2003 - 18:58 #12
mit gæt er at den er slået fra.
ellers har interne netværk det med ikke at virke. Og det som vi har kørende her i hytten virker fint (og vi bruger netværksbro)
Avatar billede champfan Praktikant
18. januar 2003 - 20:34 #13
Jeg fjernede Netværksbro, hvorefter Avanceret-fanen så dukkede op. Firewall'en er åbenbart deaktiveret default, så problemet er løst.

Altså INGEN mulighed for at checke status på Firewall med Netværksbro installeret...

Tak for svarene.

//champfan
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. januar 2003 - 21:28 #14
takker for point.