Avatar billede scoobs Nybegynder
17. januar 2003 - 19:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Der kommer ikke billede på monitor (Pinnacle DVplus)

Jeg har netop købt et Pinnacle DVplus. Folien blev flået af pakken, kortet knaldet i, DV kameraet i firewiren og tv'et i den analoge udgang. Herefter blev al software installeret. No problems.

Nu er det jo sådan at jeg skulle kunne se mit preview (i enten Pinnacle Studio eller Premiere på TV'et). Men der er sort skærm. Ved at sætte videokablet op i mit ATI ALL IN WONDER RADEON og åbne video-ud kan jeg se at der er hul igennem. Men sort skærm fra DVplus.

Capture-delen fungerer perfekt!

Hjææææææææææælp. Jeg står foran en opgave!!!

Jonas
Avatar billede henninga Novice
19. januar 2003 - 02:19 #1
I premiere har du et ekstra vindue som hedder "Instant Video RT".
Når du højreklikker på det og vælger Settings er der et faneblad der hedder Output. Her skal du vælge hvor du vil sende dit videosignal hen; Composite, S-Video/DV.
Hvis du vil se preview på en monitor og den er koblet til Composite udgangen på BreakOutBoxen skal du vælge "Composite".
Du har de samme indstillinger under Settings i Studio.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
19. januar 2003 - 02:30 #2
PS. Der kommer ikke preview medens du captur'er. Det kan den ikke. Da kan du kun se det på pc-skærmen.
Du kan få preview fra Timeline eller hvis du afspiller et klip.
HenningA
Avatar billede scoobs Nybegynder
19. januar 2003 - 11:37 #3
Hej henninga.

Okay. Det må jeg teste mandag. Det er netop under redigeringen at jeg har brug for previewet, da det er noget skønnere at kunne se på en videoskærm i fullsize, og så have fullsize på pc-skærmen.

Selve DV->pc delen kunne jo ellers have været klaret med et firewire kort til 299, og så ville jeg have følt mig snydt. Nu kan jeg sq ikke vente med at komme på job og se det virke. Vender tilbage

Jonas
Avatar billede scoobs Nybegynder
20. januar 2003 - 07:48 #4
Hvor er det vindue. Hvilken version af premiere snakker vi om ? Jeg bruger 6.0
Avatar billede scoobs Nybegynder
20. januar 2003 - 15:41 #5
premiere understøtter ikke dvplus. Yuck!
Avatar billede henninga Novice
20. januar 2003 - 15:54 #6
Sorry. Jeg læste det som DV500 Plus. Har nu pudset brillerne.
Håber du får glæde af det alligevel.
HenningA