Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 16:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke poste til nyhedsgruppe

På et firmas nyhedsgruppe udtalte jeg mig på et tidspunkt mindre flaterende om et af deres produkter.
Som er resultat er jeg blevet "banned from posting"

Nu er spørgsmålet:
Hvorledes fungerer det - hvilke info om mig er det som de logger? - er det cookiebaseret eller hvad?
Nogle som har lidt info der sætter mig istand til poste igen
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 16:03 #1
Enten er der en cookie på din computer eller også har de dit ip :-)

Slet alle cookies for at løse det første problem eller også se om du kan skifte IP - forsøg evt. fra en andens forbindelse :-)
Avatar billede bentn Nybegynder
17. januar 2003 - 16:05 #2
Nogle forummer har jo en IP_log
Kan de ikke tåle lidt kritik...?
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 16:06 #3
Hvilket forum er det forresteb - så kan jeg poste noget for dig :-)))

Elsker at hade forums, som vil styre kritik af dem selv.
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 16:08 #4
Min IP adresse er dynamisk så den har de ikke.
Var ikke klar over at nyhedsgrupper satte cookies, men jeg vil se om jeg ka' finde deres.
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 16:24 #5
niceday>>
Jeg har nu slettet ALLE cookies og kan stadigvæk ikke poste.
Nogle forslag ??
Avatar billede bentn Nybegynder
17. januar 2003 - 17:01 #6
Så enkelt er det ikke... - Du må kontakte dem der styrre det og høre hvor længe du er banned og om du kan gøre noget for at komme tilbage hurtigst muligt.- kort sagt slikke røv :)
Og selv om din IP adresse er dynamisk går der nu et sykke tid før du lige for en ny.
(har selv dynamisk IP)
Check din her og se hvornår den skifter:
www.myip.dk
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 17:25 #7
Hvis det ikke er cookies er det IP - så enkelt er det, skift IP eller gør' det fra en anden computer. Det er da svaret på dit spørgsmål?

"Hvorledes fungerer det - hvilke info om mig er det som de logger?"
Enten IP eller cookies > de har sikkert IP'en logget hvis du har slette alle dine cookies.

"Nogle som har lidt info der sætter mig istand til poste igen "
Skift IP eller gør' det fra en anden computer. - få evt. en anden person til at gøre det.
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 17:47 #8
Well - nu er det ca. 3 uger siden jeg blev banned og min IP har skiftet adskillige gange siden....så problemet må ligge et andet sted.
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 17:48 #9
Hvad er adressen til det pågældende forum?
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 17:52 #10
niceday>>
Du ka' finde adr. i flg. fejlmeddelse:

Outlook Express kan ikke sende meddelelsen.  Emne 'test', Konto: 'news.rhino3d.com', Server: '127.0.0.1', Protokol: NNTP, Svar fra server: '440 Posting not allowed', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 440, Fejlnummer: 0x800CCCA9
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 17:54 #11
Så er det jo din email den er gal med eller værre endnu - det er din udbyders smtp-server :-(

Prøv evt. fra en hotmail.
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 17:58 #12
Desuden er serverens IP ikke korrekt - det er dit netkorts default-adresse, som står som server 127.0.0.1
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 18:02 #13
Hvorfor har jeg så kunnet poste førhen???
Jeg har ikke rodet med netkortsopsætningen siden!!
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 18:06 #14
Nej, men det er tydeligt at der er forkert nntp-server - hvorfor du naturligvis ikke kan poste.

Jeg troede i øvrigt at du tidligere var på en side og skulle submitte - derfor har cookies nu ingen betydning, da disse ikke anvendes ved afsendelse af emails.
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 18:09 #15
Det anede mig...du blev ved med at tale om forumer medens jeg taler om en specifik nyhedsgruppe :-)
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 18:14 #16
hehe ja, jeg kunne heller ikke forstå du ikke kunne få lov til at poste med dine cookies slettet og en anden ip :-)

Prøv at finde den korrekte ip til serveren - test f.eks. med:

news.rhino3d.com
nntp.rhino3d.com
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 18:15 #17
niceday>>
BINGO...du har ganske ret....lige cheket konti for newsgroups..127.0.0.1..står ganske rigtigt som server
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 18:20 #18
IIIhaaaa......har just sendt en test post...og det funger.
Niceday...bryg lige et svar sammen...så er der 30 points til gratis afhentning
Avatar billede bytebits Nybegynder
17. januar 2003 - 18:23 #19
bento>>Og tak for linket :-)
Avatar billede madizone Nybegynder
17. januar 2003 - 18:26 #20
gimme gimme gimme a point or two
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 18:26 #21
Wheeee :-)
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 18:27 #22
HEY !!!

madizone > ikke noget med at stjæle andres points !
Avatar billede niceday Nybegynder
17. januar 2003 - 18:28 #23
thx. 4 points!