Avatar billede eagle1 Nybegynder
17. januar 2003 - 14:42 Der er 12 kommentarer

By- og landkort

Findes der og evt. hvor by-og landkort der frit kan anvendes på hjemmesider. ??
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
17. januar 2003 - 14:48 #1
Nej... det gør der med garanti ikke :)
Avatar billede perj Nybegynder
17. januar 2003 - 14:49 #2
Ikke helt så vidt jeg ved, men køb Det levende Danmarkskort. Den kan du benytte som du vil mod at betale en årlig afgift på kr. 500,- til Kort & Matrikelstyrelsen.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
17. januar 2003 - 14:51 #3
Hvis det er for at have en kørevejledning på dit website kan du tage et screendumb af et krak.dk-billede, og spørge dem om du må bruge det på dit website hvis du linker til dem som kilde. Det er jeg ret sikker på at de giver dig lov til :)
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
17. januar 2003 - 14:58 #4
startfirma.dk, det forsøgte jeg ifbm. et arrangement i vores lille forening. Jeg fik en venlig mail tilbage, at det ville koste en mindre bondegård (husker jeg ikke helt galt, forlangte de i omegnen af 1500,- for at bruge et dump af deres kort).
Avatar billede perj Nybegynder
17. januar 2003 - 15:03 #5
>>iknow.dk. Samme oplevelse her med Krak.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
17. januar 2003 - 15:04 #6
...det var da helt vildt!!!
Avatar billede perj Nybegynder
17. januar 2003 - 15:09 #7
Det levende Danmarkskort kan du få i version 2002, men skynd dig. Jeg har fået at vide af Kort & Matrikelstyrelsen at den ikke længere vil blive produceret.
17. januar 2003 - 15:09 #8
Pas på med at bruge kortmateriale du finder på nettet. Alt kortmateriale er ophavsretligt beskyttet. Så spørg altid før du bruger materalet.
Avatar billede itonly Nybegynder
17. januar 2003 - 15:17 #9
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget, men kunne det ikke være en idé at lave kortet selv (hvis der bare skal bruges et mindre udsnit af... whatever)?! Jeg mener - man kan vel bruge krak som inspriration - det er vel lovligt nok! Tage et dump, behandle i ex. photoshop ved at 'kigge' efter...!

/J
Avatar billede perj Nybegynder
17. januar 2003 - 16:20 #10
Ikke nemt at vide hvad du exakt har brug for når du ikke kommenterer vore svar, men har du en non profit side, kan du prøve denne, som er gratis :http://www.map24.dk
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
17. januar 2003 - 16:26 #11
perj, hvor fra har du at den er gratis.

Deres licensbetingelser:

1. GEWÄHRUNG DER LIZENZ
Die NETSOLUT GmbH ist ein zugelassener Unterlizenznehmer von Produkten die der Lizenzgeber des Providers geschaffen hat und im Eigentum besitzt. NETSOLUT gewährt Ihnen eine nicht übertragbare, nicht ausschließliche Lizenz zum Benutzen der Kartendarstellungen, die auf dieser Website enthalten sind (die Produkte), und zwar allein für den internen Gebrauch Ihres Unternehmens oder für Ihren persönlichen Gebrauch, wobei jeweils nur eine einzige zentrale Verarbeitungseinheit eingesetzt werden darf. Sie dürfen die Produkte weder kopieren noch auseinandernehmen oder übersetzen, übermitteln, ändern oder daraus abgeleitete Arbeiten der Produkte herstellen. Sie dürfen die Produkte nicht vermieten, enthüllen, veröffentlichen, verkaufen, abtreten, mieten, in Unterlizenz vergeben, vermarkten oder auf andere Art und Weise übertragen oder sie auf eine Weise nutzen, die nicht ausdrücklich im vorliegenden Vertrag gestattet wird. Sie dürfen den Quellencode, Quellendateien oder die Struktur der Produkte insgesamt oder teilweise weder ableiten noch eine solche Ableitung versuchen, und zwar weder durch Umkonstruierung, Zerlegung, Dekompilierung oder auf anderen Wegen. Sie dürfen die Produkte nicht zum Betreiben einer Dienstleistungsfirma oder zu anderen Zwecken nutzen, die das Verarbeiten von Daten durch andere Personen oder Einheiten in sich schließen. Sie erhalten keinerlei Eigentumsrechte, die insgesamt beim Lizenzgeber des Providers verbleiben. Die Produkte sind urheberrechtlich geschützt und dürfen nicht kopiert werden, auch wenn sie geändert oder mit anderen Produkten verschmolzen worden sind. Sie d.ürfen den Copyright-Hinweis oder den Eigentumsvorbehalt in oder an den Produkten nicht verändern oder entfernen.

Dvs. kortene må KUN benyttes til personlig brug. Altså ikke publiceres på egne sider.
Avatar billede perj Nybegynder
17. januar 2003 - 17:04 #12
Har talt med den danske forhandler og afprøver den i øjeblikket, men se her:

freeMap24 Bekræftelse på registrering

Kære Hr. xxxxxx

Mange tak for din bestilling af freeMap24 til integration af Map24 kortfunktioner på din private hjemmeside. Du kan vise dine venner hvor du bor og hvordan man kommer hjem til dig direkte på din hjemmeside. Du skal ikke betale for at anvende freeMap24. Den eneste betingelse du skal opfylde er at din hjemmeside skal være en non-profit side.

Følgende er den adgangsinformation du vil anvende til Map24:

    bruger:    xxxxxxxx
    password:  xxxxxx