Avatar billede atoom Nybegynder
17. januar 2003 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mere RAM?

Jeg har følgende computer:
IBM
P4 - 2.4 GHZ cpu
256MB RAM

Det jeg gerne vil vide er hvor stor en gevinst der er ved at sætte yderligere RAM i maskinen. Maskinen skal ikke bruges til noget spilleri, kun behandling af meget tunge databaser, mm.

Vil det kunne betale sig at smide 256 X-tra ram i ?

Jeg har hørt at gevinsten ved mere ram aftager drastisk når man kommer op over 256 RAM... Hvor stor en procentvis gevinst er der ved en ramudvidelse set i forhold til computerens ydeevne?
Avatar billede ffn Nybegynder
17. januar 2003 - 12:48 #1
jeg synes ram er faldet så meget i værdi at jeg ville sætte 256mb i!
Avatar billede ffn Nybegynder
17. januar 2003 - 12:49 #2
Jeg har 256 i min bærbare og jeg synes nogen gange den står lidt og hakker i det, hvis jeg skal åbne en del på sammentid, f.eks. under opstart - så jeg ville sætte pris - mere ram!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 12:57 #3
jeg kunne i hvert fald godt mærke da jeg gik fra 256 til 512 i min 1800+ asus a7v333 maskine.
Det er helt sikkert pengene værd
Avatar billede amd Nybegynder
17. januar 2003 - 13:21 #4
Det er klart pengene værd!!!
Jeg har ligesom metal hansen 2X256 MB blokke - og der er en del forskel!!
Avatar billede mickey777 Nybegynder
17. januar 2003 - 15:26 #5
Det kan varmt anbefaldes at du sætter ekstra 256 i din maskine.

Men selvfølgelig afhænger det af hvad du skal bruge din maskine til, drejer det sig om grafik kan 256 ekstra ram sætte ekstra skub i din maskine. Men er det nærmere til tekstbehandling, spil m.m. så er det op til dig selv om du vil investerer i den ekstra ram.

Fordelen ved at investerer i de ekstra ram, vil kunne mærkes ved maskinens stabilitet og at du kan have flere programmer kørende, men det er op til dig selv. Din maskine kører vel stabilt og tilfredstillende nok i dag ik ?

Du har ret i at kommer man over de 512, så er den ydelsen i forhold til den pris man betaler så lille, at det næsten ikke kan betale sig. Med mindre selvfølgelig at man arbejder med grafisk, så er jo mere ram, desto bedre.