Avatar billede andersfehrmann Nybegynder
17. januar 2003 - 10:16 Der er 6 kommentarer

Hvordan ændres på roaming profiles ?

Jeg har overtaget et netværk med 1 NT4-server og 40 Win2000-klienter og 400 brugere.
Alle har deres egen profil som kopieres til lokal harddisk ved logon, og det fungerer fint, men fylder diskene op efter et stykke tid.

Sp 1: For at slette profilen fra lokal HD har jeg kørt i regedt32 - og ændret  i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersionWinlogon\ DeleteRoamingCache=1.  Men hvordan kan jeg få samtlige brugere til at indlæse denne værdi ved logon?  På win98 eksporterede jeg en reg-fil som jeg så kunne køre ved loginscript, reg-filerne ser noget mystiske ud i win2000.

Sp2: Hvis jeg gerne vil have en genvej lagt på alle brugeres skriveborde har jeg lagt den i mappen All Users under profiler, men den lægges IKKE i de eksisterende 400 kun på de ny oprettede brugeres skrivebord.  Hvordan gøres det?
Avatar billede naebet Nybegynder
17. januar 2003 - 12:29 #1
hvad er det der ser mystisk ud i reg-filen i w2k?

All users er en skabelon for de user der oprettes, derfor kommer det kun på de brugere du efterfølgende opretter.
Kan du ikke lave et login script der ligger genvejen på skrivebordet?
Avatar billede andersfehrmann Nybegynder
17. januar 2003 - 16:57 #2
når jeg åbner den i notepad er den kodet - eller kræver at jeg åbner den med et program der kan læse filen ordentligt.  Jeg kan se enkelte linier med hkey_Local.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave et script der ligger genvejen på skrivebordet.  Det skal jo være på serveren og ikke i den kopi som lægges på den lokale HD
Avatar billede a_schack Nybegynder
19. januar 2003 - 10:29 #3
All users er IKKE en skabelon, det er Default Users, der er det. Hvis du placerer en fil i f.eks. C:\Documents and settings\All users\Skrivebord vil den være på alle brugeres skrivebord.
Avatar billede andersfehrmann Nybegynder
19. januar 2003 - 13:02 #4
Ok - det vil jeg prøve.

Men hvordan laver jeg en ændring i reg-databasen på win2000 med et login-script?
Avatar billede a_schack Nybegynder
19. januar 2003 - 14:59 #5
Eksporter den pågældende nøgle fra en boks med w2k, hvor det virker allerede. Placer den eksporterede fil på et share, som alle brugerne har adgang til. Tilføj en linje i dit login-script, f.eks.
\\server\share\filnavn.reg
Da det er alle brugerne, der skal have registreringsnøglen, går jeg udfra at nøglen findes i HKEY_LOCAL_USER, da det kun er den en alm. bruger har ret til at skrive i.
Avatar billede andersfehrmann Nybegynder
20. januar 2003 - 21:00 #6
Ok så fik jeg eksporteret reg-filen fra HKEY_LOCAL_USER, men det viser sig at den ikke virker:-(  Kun når værdien er placeret i HKEY_LOCAL_MACHINE virker det.  Og der får brugeren ikke lov til at skrive til ved login...kun når man logger på som administrator ændres værdien i HKEY_LOCAL_MACHINE.
Hvad gør jeg...