Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 22:34 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Xerox DocuPrint C55

Hej,

Vi er en lille frivillig organisation, som har fået doneret en Xerox DocuPrint C55, uden manualer eller drivere... Jeg har derfor prøvet at finde ud hvordan vi får den til at fungere. Der er dog ikke meget hjælp at finde på Xerox' hjemmeside, det virker som om at modellen slet ikke eksisterer.
Nogen som kan være behjælpelige, hovedsagligt med hvilken IP-adresse printeren svarer på, og hvor jeg kan finde en driver til Windows 2000.

mvh Mikkel Wrang
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. januar 2003 - 23:22 #1
Xerox er ganske rigtigt ikke meget for at fortælle noget om printeren. Men ved hjælp af Copernic og http://www.driverguide.com viser det sig at der faktisk findes drivere på følgende url: http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/product.pl?product=C55&page=sprt&cache=miss Om den findes på dansk er nok tvivlsomt. Hvad angår hvilken ip-adresse printeren er tildelt, jeg går ud fra det er en model med indbygget netkort eller tilsluttet en printserver, må du henvende dig til den tidligere ejer og få de nødvendige oplysninger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2003 - 12:36 #2
Jeg kender desværre ikke modellen, men jeg antager også at det er internt netkort.

Du kan formentlig, hvis der er display på printeren, i menusystemet finde netværksopsætningen, og gennem den ændre den til dit behov.
Er det en maskine uden display, skal du finde ud af at skrive en intern testside ud. Det vil nemlig stå på den.

Som oftest foregår det ved, enten at holde en af knapperne (en bestemt) inde i langt tid, eller ved at holde en af knapperne inde, mens man tænder for printeren.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
17. januar 2003 - 18:19 #3
Prøv denne side der er driver til jeres printer http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/DriverD.pl
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
17. januar 2003 - 18:20 #4
Husk at søge på DocuPrint C55
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 21:20 #5
Til hottadpole, eftersom at du svarede på mit spørgsmål i en kommentar, må du meget gerne oprette et spørgsmål, sådan at jeg kan tildele dig pointene.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
17. januar 2003 - 21:28 #6
Virker det link ikke som jeg sendte ?, siden du har afvist mit svar ?.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. januar 2003 - 21:55 #7
Til mikkelwrang. Takker. Det havde jeg ikke set. Der er dog kommet så mange andre kvalificerede svar at jeg synes du skal give dine point der. Jeg går ikke særlig højt op i det point halløj.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
18. januar 2003 - 13:01 #8
lægger lige et svar ind igen, da jeg kan se at du er kommet til at afvise mig.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 13:16 #9
Til grenaa1, du gentog jo bare hvad hottadpole havde skrevet én gang!
Til hottadpole, enten får du pointene ellers er der ingen som går
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
18. januar 2003 - 13:20 #10
nu var det jo sådan at jeg gik ind på google og søgte efter din printer og der fik jeg det link hvis du kigger er det jo heller ikke samme side man kommer ind på vel.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
18. januar 2003 - 13:23 #11
men håber da at du kunne bruge side.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 13:25 #12
Jeg brugte det link jeg fik fra hottadpole, derfor vil jeg ikke tildele dig pointene!
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
18. januar 2003 - 13:44 #13
Det kan da godt være at du bruger det andet link, men da du jo ikke har lukket dit sprøgsmål d.17/01-2003 kl.18:19 kan man jo ikke se om du har fundet det du skulle bruge vel, derfor prøver jeg jo bare at hjælpe dig med et nyt link til en side hvor du kunne finde alt det du skulle bruge til din printer.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
18. januar 2003 - 14:37 #14
Jeg vil bare lige fortælle dig at der bliver sendt en klage over dig.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. januar 2003 - 22:22 #15
Herregud da. mikkelwrang, du må hellere give manden pointene. Sikke han dog ter sig over sådan noget pjat.
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. januar 2003 - 15:01 #16
Så kunne "mikkelwrang" jo bare have gået ind og skrevet, at han havde fået svar på sit spørgsmål og have bedt "hottadpole" om et svar så han kunne få sine point.
Ellers er det jo ikke til at se om spørgeren har fået det rigtige svar og så sidder andre og bruger tid på at hjælpe uden at få noget for det. Det kan da ikke være rigtigt og når nu ikke "hottadpole" vil have sine point må du da give dem til "grenaa1" som også er kommet med et rigtigt svar og som ikke er den samme side som den anden's som du påstår i et tidligere indlæg.
Avatar billede redfox Nybegynder
19. januar 2003 - 15:10 #17
Xerox er ganske rigtigt ikke meget for at fortælle noget om printeren. Men ved hjælp af Copernic og http://www.driverguide.com viser det sig at der faktisk findes drivere på følgende url: http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/product.pl?product=C55&page=sprt&cache=miss Om den findes på dansk er nok tvivlsomt. Hvad angår hvilken ip-adresse printeren er tildelt, jeg går ud fra det er en model med indbygget netkort eller tilsluttet en printserver, må du henvende dig til den tidligere ejer og få de nødvendige oplysninger.
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. januar 2003 - 15:24 #18
Hvad sker der nu???  Der kommer lige en ny spiller på banen som har kopieret det son "hottadpole" havde skrevet i sit første indlæg og straks får han point'ne eller er det bare en "flytning" af point fra en konto til en anden i samme mands navn.
Det lukter ihvertfald langt væk.....    Fyyy Føj....

Meld ham dog og få sagen undersøgt.
Avatar billede redfox Nybegynder
19. januar 2003 - 15:29 #19
Ahh... Nu stopper det snart... Jeg gjorde det samme som Grenaa1 for sjov og for at lave en pointe!

Hvis i skal stene så meget vil jeg helst undvære de 180 point!

Hvis jeg bare var en mikkelwrangklon, så er det da underligt, at jeg har været her siden hele showet startede - og at det er blevet gjort så åbenlyst!
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 15:34 #20
Redfox skrev det link som jeg brugte til at løse mit problem, derfor fik han pointene. Om det er så er de sidste point jeg tildeler, vil jeg aldrig give dem til svindlere som "grenaa1".
Jeg kender ikke redfox, og er bestemt ikke ejer af den profil. Undersøg mig så meget I vil, jeg har sandheden på min side.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
19. januar 2003 - 15:36 #21
jeg har da ikke kopieret noget svar men var inde på google og søge og det er jo heller ikke den samme side man kommer ind på vel.
og hvis den første siden kunne bruges burde mikkelwrang have lukket sit spørgsmål.

klage er afsendt.
Avatar billede redfox Nybegynder
19. januar 2003 - 15:38 #22
"hvis den første siden kunne bruges burde mikkelwrang have lukket sit spørgsmål"

Tja:

"Til hottadpole, eftersom at du svarede på mit spørgsmål i en kommentar, må du meget gerne oprette et spørgsmål, sådan at jeg kan tildele dig pointene."
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 15:39 #23
jamen hottadpole havde jo ikke lavet det som et svar, derfor kunne spørgsmålet ikke lukkes.
Jeg har det helt fint hvis det redder din dag at klage over mig, din lille perfide idiot.
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. januar 2003 - 15:39 #24
Hvis der er nogen som kan kaldes for "kopister" så må det da være "redfox" som direkte har kopieret det samme stykke som "hottadpole" havde skrevet imens det "grenaa1" havde linket til, ikke er den samme side man kommer ind på...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 15:41 #25
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. januar 2003 - 15:45 #26
"redfox" Du henviser til, at spørgeren havde skrevet for at få et svar fra "hottadpole" så han kunne få sine point, men det var jo først et døgn efter at han havde svaret på spørgsmålet og det svar som "grenaa1" kom med var kommet inden...
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
19. januar 2003 - 15:45 #27
Ja så kan jeg da godt forstå at du ikke selv kunnne finde driver til din printer hvis de to sider er ens.
KLAPHAT
Avatar billede redfox Nybegynder
19. januar 2003 - 15:45 #28
Jeg har også indrømmet blankt at jeg kopierede, men det er da utroligt at ham skovlen som har skrevet "Prøv denne side der er driver til jeres printer http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/DriverD.pl ... Husk at søge på DocuPrint C55" ikke kan indrømme at han jo bare har kopieret det første indlæg!

Hvis man følger hans anvisninger ender man på ...
http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/product.pl?product=C55&page=sprt&cache=miss
Avatar billede redfox Nybegynder
19. januar 2003 - 15:49 #29
Ok lille, ordblinde knægt fra Grenå - nu stopper det snart! Du kan jo ikke sætte to ord sammen, så hvad om du bare lod det blive ved at du har deltaget et par uger og stopper nu!

Jeg kan jo ikke gøre noget ved at ham den smarte med hans gamle farvelaserprinter ikke kender systemet!
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. januar 2003 - 15:51 #30
Når jeg følger "grenaa1"'s anvisninger får jeg da denne side http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/DriverD.pl
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 15:53 #31
ja og det er jo samme domæne som http://www.officeprinting.xerox.com/cgi-bin/product.pl?product=C55&page=sprt&cache=miss.

Eller er du heller ikke for begavet pentium4?
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
19. januar 2003 - 15:53 #32
Oprettelsesdato lørdag 5. februar 2000 00:00
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 15:55 #33
godt argument!! kanon....

lad nu være med at gøre dig selv mere til grin!
Avatar billede pentium4 Juniormester
19. januar 2003 - 15:59 #34
mikkelwrang -> Jeg kan jo ikke gøre for, at den ikke vil linke til den side som den kommer frem med når man vælger din printertype og vælger "english" under sprog selv om man kopier linket.
Du kan jo selv prøve en gang og hvis du får den samme side frem som den "hottadpole" kom med, så er det da dig der ikke er for begavet og dermed ikke hører hjemme på "Eksperten"
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
19. januar 2003 - 16:08 #35
Det er typer som mikkelwrang der ødelægger Eksperter.dk
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
19. januar 2003 - 16:09 #36
Eksperten.dk
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 16:11 #37
ja jeg kan godt se at man skal have en negaitv IQ, for at leve op til dine standarder. Det beklager jeg, at jeg ikke kan mønstre på samme måde som "grenaa1"
Avatar billede redfox Nybegynder
19. januar 2003 - 16:17 #38
Hvis lille grenaa ikke kan klare en grundigt usympatisk person som mikkelwrang, så synes jeg at lille grenaa skal gå ud og lege med sin nye cykel, i stedet for at belemre os andre med hans infantile identitetesproblemer...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 16:24 #39
Luk så røven redfox, din lede fede spasser. Jeg er fandeme ikke usympatisk. Sgu ikke mere end dig, den store lede copy-cat. Gid jeg kunne tage pointene fra dig igen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. januar 2003 - 19:42 #40
Skal vi ikke erklære emnet for uddebatteret og se at komme videre. Tænk der kan blive så megen ballade over en printerdriver. Håber i øvrigt du fik gang i printeren mikkewrang.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. januar 2003 - 20:17 #41
Jeg mente selvfølgelig mikkelwrang. Nu kan jeg ikke engang stave. Ak ja.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 20:59 #42
Hej Hottadpole, vi har ikke fået printeren op at køre endnu, vi skal lige have grejet port-indstillingen osv...Men mange tak for hjælpen!
Avatar billede mortent Nybegynder
26. juni 2003 - 00:11 #43
så Kan Mikkelwrang og redfox lære det!

Uha ham Grenaa1 lyder sq klog.. Bravo!

Wrang og Redfox på landsholdet...

MUHAHAHAH