Avatar billede nex Nybegynder
16. januar 2003 - 22:25 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Få en divx til at ramme 700 mb??

Hejsa..

Jeg har prøvet med ufatteligt mange calculatore og jeg ka bare ikke få det til at passe ordentligt.. Nok mig der er en spasser, må det jo være.. Men hvordan får jeg en film på 97 min, 25 fps og jeg vil have audio til at være 112 ned på en cd som er 700 mb? Hvordan finder jeg opløsningen der passer, jeg har mange calculatore der finder bitrate på divx 5 codec.. men sys ikk lige jeg rammer de 700 mb med det alligevel.. ;(
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 22:31 #1
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2003 - 22:31 #2
700 mb = 700 millibit = 0.7 bit

Puha det bliver svært.

p.s. Det hedder 700 MB
Avatar billede nex Nybegynder
16. januar 2003 - 22:40 #3
Ja det er alt sammen fint nok.. Men når jeg f.eks. bruger det program fra benth viser der.. Så ved jeg da stadigt ikk hvad opløsningen skal være??
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 23:22 #4
video bitrate 873 kbps

video size 620 MB
Audio size 79 MB
Avatar billede nex Nybegynder
16. januar 2003 - 23:32 #5
Ja men jeg har da stadigt ikk nogen bestemt opløsning på billedet? er det lige meget hva man sætter den til da???
Avatar billede nex Nybegynder
16. januar 2003 - 23:32 #6
Altså ska bileldet så være 720x480 eller hva ska det være? Det ka da ikk være lige meget..
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 23:51 #7
det må ikke overstige 873kbps i opsætningen
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 10:13 #8
Prøv at kigge lidt på programmet GordianKnot, sammen med en Bitrate calc. Så har du lidt bedre mulighed for at regne det hele ud.
Det er næsten umuligt at ramme 700 MB præcist, da der altid vil være indstillings muligheder i de forskellige codecs, der gør at det vil svinge en lille smulle. Så derfor kan du aldrig regne 100% med en bitrate calc. den gir bare et rimelig godt billede af hvor du vil lande
Avatar billede nex Nybegynder
17. januar 2003 - 12:25 #9
Hvorfor betyder fps ingenting for hvad bitraten skal være?? Det forstår jeg ikk..
Avatar billede nex Nybegynder
17. januar 2003 - 12:27 #10
I skal nok få del i poinene men jeg vil sq gerne lige forstå det her lidt bedre.. har læst en del tutorials.. sys bare ikk helt det lykkes alligevel ;(
Avatar billede bentn Nybegynder
17. januar 2003 - 12:35 #11
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 16:13 #12
Det kan næsten ikke forklares bedre. Hvis du vil ramme de 700 så præcist som du antyder, er det "ikke bare noget man lige gør" - Video/audio encoding er lidt af en kunst, og det kræver mange timers læsning af manualer/guides + øvelse
Prøv evt. at kigge på dette afsnit af en GKnot guide. http://www.doom9.org/gknot-basics-divx5.htm#bitrate
som forklare lidt om hvordan du bedst/mest præcist regner din bitrate ud.
Held og lykke
Avatar billede bentn Nybegynder
17. januar 2003 - 16:29 #13
For øvrigt...hvo'n går det med dette indlæg?
http://www.eksperten.dk/spm/305437
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 13:01 #14
lukketid ?