Avatar billede mr.dickler Nybegynder
16. januar 2003 - 21:00 Der er 8 kommentarer

Tabel100% i højden??

Jeg arbejder i Dreamweaver MX.

Problemet er at få en tabel til at være 100% i højden,
altså så det konstant fylder hele browservinduet!!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. januar 2003 - 21:03 #1
Det kan du godt - brug prosperties vinduet (height="100%") eller css inspectoren (style="height:100%;").

At du ikke bør er en anden sag :=)
Avatar billede 49152 Nybegynder
17. januar 2003 - 02:02 #2
Der er intet forkert i at angive en tables højde i procent.

Det er ikke "w3c"-korrekt at blande procentvise størelser med ikke procentvise. Men hvis tingende virker visuelt hos alle brugere i målgruppen er det selvfølgelig latterligt lygegyldigt om det er w3x korekt eller ej.

Man kan godt blande procentvise og absoulute værdier i tables, og få nogen sider som virker til IE-Windows og Mozilla. Det vil dog ofte give problemer til IE-MAC.

Med Kærlige Hilsener

X
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. januar 2003 - 08:04 #3
Så siger vi det :o)

Jeg kunne dog aldrig drømme om at give mine tabeller højde..
Avatar billede mr.dickler Nybegynder
17. januar 2003 - 09:27 #4
Jeg skal bruge tabellen som en BAGGRUNDS tabel,  der fylder hele browservinduet lige gyldigt  hvor stort brugeren vælger at have det.. altså at tabellen skaleres sammen med browser vinduet.
Inde i den der 100% tabel har jeg en tabel med en bredte på 700 pxl osv...!
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2003 - 11:02 #5
<ole>

49152  >> Så er spørgsmålet, om det er dit svar eller enhver Mac-bruger, der er 'latterlig ligegyldigt'  ;o)

Man kan sagtens køre i venstre side af vejen. Alle de andre latterlig ligegyldige fjolser må jo så bare flytte sig ... vejen derover virker jo glimrende  *LoooL-Da*

/mvh
</ole>
Avatar billede gizp Nybegynder
19. januar 2003 - 13:02 #6
Jeg vil nu heller ikke anbefale dig at bruge procent til en baggrundstabel, så vil baggrunden jo forsvinde, ja nu ved jeg ikke hvad det er for en baggrund men hvis det er designet, vil du komme til at "ødelæggge det"!
/gizp
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:21 #7
Du er da lidt underligt Ole. De ting jeg selv laver virker fint til mac.

Hvis man f.eks. laver ting til et Intranet hvor alle klienter er Windows med IE 5.5, er det ligemeget om det virker til mac, eller er w3c korrekt.

mvh
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2003 - 16:12 #8
1. Ja, det undrer ikke kun dig  :)

2. Hvem taler om intranet i dette spm. ... ud over dig?

3. Vænner folk sig til at kode til IE (uden at overholde W3C-standarder), glemmer de at kode HTML.
Hvis du er i tvivl, så kik lidt rundt på E.