Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 19:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Alternativ for sis900 modul

Jeg sidder og installerer debian på en maskine med onboard (ecs K7S5A) netkort og lydkort; fra 'sis'.

Jeg har nu prøvet at installere sis900 fra modconf, hvilket der i mine øjne er det mest logiske. Men der kommer fejl om at modulet kan være i brug, og det kan jeg ikke se nogen steder. Heller ikke aktiv i dmesg.

Er der nogen alternative moduler jeg kan bruge istedet, eller andre der vil dele deres viden fra samme problem ? Så smid gerne en kommentar.

På forhånd tak; Lasse.
Avatar billede dank Nybegynder
16. januar 2003 - 19:44 #1
hvad si'r

# lspci
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 19:48 #2
Jeg har ikke lyst til at skrive hele outputtet. Men her er ethernet linien:
Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS900 10/100 Ethernet (rev 90)
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 19:49 #3
Der er forskellige (rev boing). Følgende enheder er 'ramt':
PCI Bridge
ISA Bridge
USB Controller
IDE interface
Multimedia audio controller
Ethernet
VGA
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 19:51 #4
Hovsa, også hostbridge.
Avatar billede dank Nybegynder
16. januar 2003 - 19:53 #5
hvilken debian er der tale om? version/install metode?
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 19:55 #6
Jeg havde kun en debian 2.2 potato til rådighed. Og fejlen forekommer ved modconf. Der er installeret via cdrom.
Avatar billede dank Nybegynder
16. januar 2003 - 19:57 #7
måske skulle du prøve bootfloppies 2.4-18 (der her kernen med samme nr.) Der er understøttelse for en del mere (og nyrere) versioner af din hardware.
Avatar billede dank Nybegynder
16. januar 2003 - 19:58 #8
eller i det mindste opgradere til en nyerere kerne via apt-get - hvis du kan komme på nettet på en eller anden måde. :)
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 20:04 #9
Jeg kan ikke komme til at opdatere, medmindre der sidder brænder i denne mac laptop.

Men du kender ikke et andet alternativ for sis i 2.2 ?
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 20:12 #10
Ellers må jeg smide et rtl8139 netkort i. Det virker i detmindste ;)
Avatar billede dank Nybegynder
16. januar 2003 - 20:24 #11
så gør det op installer med bootfloppies 2.4-18 - hvilket jeg vil anbefale SISkort eller ej
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2003 - 20:27 #12
Jeg takker for hjælpen og accepterer dit svar :)
Avatar billede dank Nybegynder
16. januar 2003 - 20:50 #13
jamen tak for point.. Jeg tror virkeligt du kommer langt med et opgradere din kerne til en 2.4x

Der er *meget* som 2.2 kernen ikke understøtter, og dit bundkort er relativt nyt så der er en "god chance..."
Avatar billede narkolas Nybegynder
12. marts 2003 - 14:32 #14
Jeg sidder med samme problem som otis, dette er dog på en bærbar fra ECS med onboard SiS900 netkort. Jeg bruger den sidste nye release af Debian 3.0r1 (hvad kerne ? Aner det ikke er nybegynder)

Nogen ideer ?