Avatar billede cozey Nybegynder
16. januar 2003 - 18:03 Der er 26 kommentarer og
13 løsninger

Vurdering: Hvilket er pænest?

Hejsa.

Jeg har lavet to design ... men jeg kan ikke finde ud af hvilket jeg skal arbejde videre med, og optimere ...

Hvilket synes i er pænest?

1) http://www.friserverplads.dk/Cozey/design/index.php
2) http://www.friserverplads.dk/Cozey/design/design.php

-På forhånd tak.

/Cozey
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. januar 2003 - 18:04 #1
1)
Avatar billede donwang Nybegynder
16. januar 2003 - 18:06 #2
1. 2 er sur:O)
Avatar billede donwang Nybegynder
16. januar 2003 - 18:06 #3
svar
Avatar billede the_legend Nybegynder
16. januar 2003 - 18:06 #4
2) syntes jeg. den grønne farve er sgu cool!
Avatar billede abpdk Nybegynder
16. januar 2003 - 18:06 #5
2) Hvis du altså ikke overdriver det neon-grønne. Det er nok bare mit, men jeg synes ikke orange/sort virker nær så hi-tech som hvid/neon-grøn.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 18:07 #6
helt klart nummer 1
Avatar billede shors Nybegynder
16. januar 2003 - 18:07 #7
Nummer 1 da den virker mere pro :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 18:07 #8
abpdk : ting behøver heller ikk være hi-tech.... det er jo ikk en CS clan
Avatar billede ahv Nybegynder
16. januar 2003 - 18:08 #9
Avatar billede cozey Nybegynder
16. januar 2003 - 18:10 #10
(har lige rettet i 2'eren)

Phunkypopcorn>>>
Hvad siger du ? 1 eller 2?
Avatar billede abpdk Nybegynder
16. januar 2003 - 18:11 #11
phunkypopcorn>> For det første; "FY!". Nævn aldrig mit navn i forbindelse med CS! ;) Nu drejer det sig jo om web-udvikling og der er det vel vigtigt at vise at man rider med på "bølgen".
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 18:12 #12
1) :]  (Dejlig varm i sit udtryk)

2) :[  (Kold og fjern)
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. januar 2003 - 18:15 #13
Jeg kan bedst lige 1'eren - det er som om der mangler et eller andet på 2'eren og så er den meget bleg :-)

//N!NJA
Avatar billede askeb Nybegynder
16. januar 2003 - 18:18 #14
1) er bedst...helt klart
2) ser lidt for fancy ud til at ligne et firma man kan stole på
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 18:20 #15
abpdk : jamen bølgen med at det skal se hi tech ud syns jeg mest er for teenage drenge... 1'eren udstråler seriøsitet, hvilket er hvad en firma hjemmeside bør gøre...
PS: nice vide jeg ikk er den eneste der er træt af at høre om CS :)

cozey : sagde som sagt 1
Avatar billede fluii Nybegynder
16. januar 2003 - 18:24 #16
1. er bedst
2'eren er som sagt for vild

Menu-punkterne er dog mere brugervenlige i nr. 2 (pilene)
Avatar billede cozey Nybegynder
16. januar 2003 - 18:26 #17
(Har opdateret 2'eren igen)
Avatar billede abpdk Nybegynder
16. januar 2003 - 18:29 #18
"Teenage drenge" tsk tsk tsk. Det er nu ikke fordi 1'eren er hæslig, der er bare et eller andet over orange/sort der virker lidt "langsomt/non-IT". Personligt ville jeg nok foretrække noget midt imellem, men hvis man skal vælge synes jeg det "vilde" look passer bedre til indholdet.
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. januar 2003 - 18:31 #19
Kan stadig bedst lide 1'eren ;-)
Avatar billede casualty Nybegynder
16. januar 2003 - 18:31 #20
Jeg synes helt klart at 1 er den pæneste...

Mvh Casualty
Avatar billede silvaxx Nybegynder
16. januar 2003 - 18:37 #21
Design nummer 2 er klart det jeg ville fortrække. Det udstråler seriøsitet, pålidelighed, venlighed, varme osv.. altså, at hvad en firmaside skal vise.

Design1 er da også okay, hvis det var til noget andet end et firma..
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 18:43 #22
*LOL* talk about different opinions der :)

Det der skrigegrønne og "fartstriberne" og den hi-tech skrifttype giver mig det nøjagtig omvendte indtryk af hvad silvaxx siger.... Useriøst(popsmart), uvenligt(koldt) osv...
Hvorimod den orange vækker flere af de følelser i mig
Avatar billede Kengun Praktikant
16. januar 2003 - 19:23 #23
Nr.1 er klart best!
Avatar billede cozey Nybegynder
16. januar 2003 - 21:04 #24
hehe ... nu er jeg jo ligevidt :o)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:14 #25
har talt mig frem til 9 mod 4...
Avatar billede Kengun Praktikant
17. januar 2003 - 07:19 #26
Det er da inget at lure på:
Nr.1 passer godt til et Webdesign firma.
NR.2 passer til en "Counter-Strike clan" side.
Jeg er ihvertfald ikke i tvivl på hvilket er best; Nr.1! :)
Avatar billede Kengun Praktikant
17. januar 2003 - 07:22 #27
.....den grønne farve på nr.2 er muligens "cool" (som nogen velger at kalde den), men den passer ik sammen med den blå farve.
Avatar billede cozey Nybegynder
17. januar 2003 - 15:11 #28
Avatar billede abpdk Nybegynder
17. januar 2003 - 20:16 #29
cozey>> Hvad har du ændret siden du linker igen?
Avatar billede cozey Nybegynder
18. januar 2003 - 16:22 #30
abpdk>>>
Jeg havde bare ændret linket, og lavet små rettlser ...

Men nu har bl.a. skiftet farve mm. så hvad siger i så nu?
http://www.friserverplads.dk/Cozey/acraz/index.php
Avatar billede n!nja Nybegynder
18. januar 2003 - 16:27 #31
Den er ikke helt dum - den er faktisk pænere end den orange efter min mening :-)
Avatar billede n!nja Nybegynder
18. januar 2003 - 16:28 #32
Den udstråler på en eller andne måde mere seriøsitet, fordi farvevaæget ikke er så vildt...
Avatar billede angam Nybegynder
18. januar 2003 - 16:31 #33
> Nr.1 passer godt til et Webdesign firma.
> NR.2 passer til en "Counter-Strike clan" side.

Sjovt som jeg er uenig :-)

Nr. 1 er da NETOP et CS-design (med farver som i Half-Life).
Jeg foretrækker 2'eren, men jeg synes der mangler lidt kontrast til den neongrønne farve. Jeg ved ikke hvad - måske blot et billede / logo er nok?.
Avatar billede cozey Nybegynder
18. januar 2003 - 16:42 #34
angam>>>
TJek den nu ... med det nye link:
http://www.friserverplads.dk/Cozey/acraz/index.php  (Den er ikke neongrøn længere)
Avatar billede angam Nybegynder
18. januar 2003 - 16:51 #35
hmm - det blev den kedelig og grå af, men på den anden side synes jeg det virker mere proff end den neongrønne. Måske er signalet "Koncentrer dig om hvad der står, ikke om designet" (hvis du kan følge mig :-)
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. januar 2003 - 17:15 #36
Jeg synes stadig bedre om 2'eren, men den støvgrå er måske lige trist nok. Bare en snært af farve i en eller anden retning ville være pænt.

Jeg prøvede lige at lave et par små eksempler. Den negative er egentlig heller ikke så slem at se på hvis det endelig skal være lidt flashy/vildt.
( http://www.geocities.com/abp_games/ )
Avatar billede cozey Nybegynder
18. januar 2003 - 18:05 #37
Ja ... der er mange muligheder i farverne ... men jeg gik mere efter en prof (Måske lidt kedelig ja..) farve, som holder sig mere neutral, istedet for det lidt vildere flashy ... :)
Avatar billede cozey Nybegynder
18. januar 2003 - 18:57 #38
Hvad synes i andre?
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. januar 2003 - 19:45 #39
Den sidste var også bare et ekstremt eksempel. Jeg kan bedste li' den første.