Avatar billede tjekket Nybegynder
16. januar 2003 - 16:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Matrix printer

Jeg ved ikke om nogle af jer kender det danske pakke transportfirma som hedder DPD. Når vi I vores firma sender div. pakker med DPD så sidder vi altid og udfylder nogle blanketter med hånden. DPD har ikke noget online system, så derfor må vi benytte klør fem når addreserne skal skrivers.

Det må kunne gøres lettere ! Jeg har tænkt på at anskaffe en Matrix printer som kan "skrive igennem" blanketten, idet denne er på 3 sider.

Findes der et program hvor kan kan indsætte nogle felter som passer til blanketten, f.eks. fra Avery.
Er der nogen som har lidt erfaring med dette ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 16:23 #1
Avery har da deres eget software til formålet
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 16:24 #2
Avatar billede tjekket Nybegynder
16. januar 2003 - 16:24 #3
som kan kobles sammen med en Matrix printer ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2003 - 16:26 #4
Softwaren er ligeglad hvilken printer det er, det virker ihvertfald både med vores inkjet, og color laseren
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2003 - 16:30 #5
Du kunne faktisk nøjes med Word

Ved at definere et stykke papir i størrelse med blanketten, og så bruge funktionen "Tekstboks" til at sætte tekstbokse ind faste steder i dokumentet, behøver du blot at redigere de tekstbokse, der skal ændres.

Det bruger vi til mange "faste" formularer hos os.

En alm. matrixprinter med 24 nåle er i øvrigt ikke helt så god, som en gammel med 9 nåle, når der skal trykkes igennem papiret.

Men med kun 3 kopier, kan alle nuværende matrixprintere følge med.
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. januar 2003 - 17:11 #6
Vi har i mange år lavet systemer til at udfylde formularer med og de fleste formularer er med mange kopier. Den tykkeste vi indtil nu har prøvet er et luftfragtbrev med 6 kopier på en "bærebane".

En matrixprinter af typen OKI ML 320 har fungeret glimrende i mange år og faktisk er det kun farvebåndet der skal skiftes og hvert andet eller tredie år, selve "hammer" hovedet, men det er selvfølgelig afhængigt af hvormange formularer der udskrives dagligt og hvormange data der skrives på hver.

Men altså OKI ML kan bare det der !!

Og skulle dit firma få lyst til at købe et program tilpasset netop jeres behov, så ved jeg også hvem den kan klare det.