Avatar billede chatz Nybegynder
16. januar 2003 - 16:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

sort skærm i opstart

Min computer (en Compaq Presario m. Windows ME) er de sidste 3-4 dage gået i sort ved opstart. For at få den igang er jeg nødt til at slukke den på harddisken (ctrl+alt+del virker ikke). Når jeg tænder den igen starter den op i fejlsikret tilstand. Jeg kan så genstarte maskinen via start-menuen, og derefter fungerer den normalt. Hvis jeg har brugt computeren i et stykke tid, kan jeg sagtens genstarte uden den går i sort ved opstarten. Men hvis jeg lukker computeren helt ned og starter den op senere, opstår problemet igen. Hvorfor gør den sådan og hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
16. januar 2003 - 16:56 #1
Kender en med nogenlunde samme problem, hvor jeg har opdateret bios og diverse drivers, men uden resultat. Men måske en geninstallation af Windows ville hjælpe?
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 17:35 #2
Kommer der ingen fejl meddelser..?

Led af noget lign. pro. - Til sidst endte
det med en ny harddisk. En "format c" hjalp
kun midler-tidig.- håber du for løst det.
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 22:25 #3
Fandt lige denne her, håber det kan hjælpe.
http://www.supportweb.dk/forum/visemne.asp?id=84&kategori=Windows%209x
Avatar billede beorndesign Nybegynder
16. januar 2003 - 23:08 #4
bentn: Jeg tror ikke det er helt det samme problem, for når maskinen er oppe at køre, kan Windows genstartes uden problemer.
Hvis det er det samme problem, som ham jeg kender har, kommer der ingen fejlmeddelelser men Windows (XP) foreslår fejlsikret tilstand.

chatz: Har du sat nye enheder i maskinen som netkort eller andet? Installeret nye programmer?
Avatar billede chatz Nybegynder
17. januar 2003 - 00:11 #5
bentn og beorndesign: Der kom ingen fejlmeddelelser i opstarten. Jeg har ikke sat nye enheder i computeren eller installeret nogle nye programmer for nylig.

Jeg har foretaget en systemgendannelse, men måtte afinstallere mit virusprogram for at computeren kunne færdiggøre denne. Nu kan jeg starte min computer op uden problemer... Jeg har bare ikke noget virusprogram længere! Jeg kan ikke få lov til at gennemføre geninstallationen. Vil ringe til Norton Antivirus Support i morgen tidlig lol.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 00:16 #6
har fulgt dette spørgsmål siden det kom op dog uden at kunne komme med hjælp men håber da at chatz får løst problemet
Avatar billede chatz Nybegynder
19. januar 2003 - 19:51 #7
Det var helt umuligt at komme i kontakt med Norton Support på telefonen, så jeg måtte nøjes med deres hjemmeside. Og nu virker min computer igen :o) Men jeg ved stadig ikke helt hvad der var galt. Systemgendannelsen løste problemet m. sort skærm i opstarten, men fik til gengæld mit antivirusprogram til at gå helt i smadder. Så jeg måtte afinstallere det fuldstændigt MANUELT og derefter genindstallere det. Det virker nu, og jeg krydser fingre for at det bliver ved med at virke!

Til bentn og beorndesign: Tak for jeres hjælp. Jeg smider lidt point af til bentn ;o)
Avatar billede bentn Nybegynder
19. januar 2003 - 20:21 #8
Tak for point :)
Sort skærm i opstart?...Det for mig pludselig til at tænke på at jeg engang havde et, ATI Radeon VIVO 64MB grafikkort, der gav mig et sort skærm problem ved genstart.
På ATI Radeon hjemmeside læste jeg noget om at det kunne bl.a skyldes noget om det kunne være Norton Antivirus, men løsningen de kom med hjalp dog ikke....nå, det var bare lige en strøtanke.
Godt at høre du fik det oppe at køre :)