Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
16. januar 2003 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brænde i DVD format på dvd-brænder

At brænde f.eks. avi til vcd funker godt nok, men det er alt for ringe opløsning, - så reelt duer det sgu ikke. Svcd vil dvdafspilleren ikke acceptere

Hvis man anskaffer sig en dvd-brænder, kan man så brænde i samme format som dvd-spilleren benytter? Altså en slags omvendt dvd-rip
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 12:08 #1
Her kan du checke hvilke format din dvd-afspiller kan spille.
http://www.vcdhelp.com/dvdplayers
Vedr- vcd
Kan du vel sætte opløsningen op. Du for så
bare en større fil, men så kan du dele den op, og lig over på 2 skiver. - men det kunne hjælpe på kvaliteten.

Brænder du en dvd går jeg ud fra at din dvd-afspiller godt spille den.(Jeg mener det er det plugin der hedder MPEG2 og det bliver understøttet af dvd.)
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 12:14 #2
Avatar billede tmoller Nybegynder
16. januar 2003 - 13:28 #3
VCD svarer til VHS kvalitet - Naturligvis betinget af original materialets kvalitet.
Og ja, en DVD brænder kan brænde i samme kvalitet som en "købt" DVD. (MPEG2)Men igen ikke bedre end original materialet er til.
Avatar billede bentn Nybegynder
16. januar 2003 - 15:13 #4
tak for point