Avatar billede mr.cg Nybegynder
16. januar 2003 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbning af Link?

Hey Jeg har en lille Intranet side hvor jeg har nogle link til Visual Basic Scripts som jeg bruger til at tilslutte printere med.

Mit problem er at mine brugere er Seriøst dumme og derfor skal jeg have lavet mine links så mit lille VB script bliver kørt når de trykker på linket til det.
Lige nu kommer der en pop-up frem hvor de kan vælge imellem Åbne | Gemme | Annulere | Flere Oplysninger .
Hvilket jo ikke er så fedt!
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2003 - 11:21 #1
<ole>

Så ville du nok skille dig seriøst ud fra dine brugere ved at lægge spm'et i VBS-kategorien  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede callesen Praktikant
16. januar 2003 - 12:44 #2
Nej-olebole - Spørgsmålet hører til her, da jeg abonnerer ikke på VBS-kat. og vil nødigt undvære din < /sarkasme>
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2003 - 13:48 #3
*LoooL* - jamen, så må vi jo håbe på, en VBS'er forvilder sig forbi  ;o)
/mvh
Avatar billede mr.cg Nybegynder
16. januar 2003 - 15:20 #4
Olebole og callesen: Hvis i Forsøger at gøre grin med mig Lykkes det faktisk ikke! Da Spørgsmålet faktisk ligger korrekt.. Men min Formulering er lettere Shitty!

men prøver igen at forklare det HELT nede på mine brugers nivo. Så kan det jo være i fatter noget af det!!

Jeg har en Intranet side hvor på der er links til nogle VB-scripts som skal køres. men når jeg trykker på linket får jeg muligheden at gemme eller at køre scriptet! Dette vil jeg gerne uden om på en eller anden måde!
Intranet siden er Skrevet i rent HTML så er det en måde at løse mit problem på?

Kunne ikke finde et regulært HTML område derfor smider jeg det her!
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2003 - 16:59 #5
Få armene ind til kroppen, Basse ... det har intet med dig eller dit spm. at gøre. Paranoia er en slem tilstand - men fordi man er paranoid, skal man jo på den anden side ikke tro, de andre ikke er efter én  ;o))
/mvh
Avatar billede callesen Praktikant
16. januar 2003 - 17:03 #6
Næh - vi forsøger ikke at lave grin med dig - vi laver bare sjov. At 'gøre dig til grin' må du klare selv.

Men du kommer vist til at have fat i en, der kan komme uden om sikkerhedsforanstaltningerne i browseren for at kunne afvikle vbs-script fra denne. En virus-kreatør måske.
Avatar billede 49152 Nybegynder
17. januar 2003 - 01:44 #7
Hej mr.cg

Du kan løse dit problem ved.

1. At lægge en ActiveX på siden som kører scriptet, samtidig med at du ændre sikkerhedsopsætninger for intranet til at køre ActiveX uden at promte.

2. Måske kan man også ændre sikkerhedsopsætninger for intranet til at køre exe og vbs filer uden at promte, men jeg ved det ikke sikert og har ikke tid til at undsøge det.

Med Kærlige Hilsner

X
Avatar billede 49152 Nybegynder
17. januar 2003 - 01:49 #8
'undersøge', ahh undskyld Ole :).

Og, Ole er du ikke mand for et indlæg i mit spørsmål om mouseover i HTML.

X