Avatar billede yvonne Nybegynder
16. januar 2003 - 09:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HASTER - C5 - kommafil / brevfletning

Morn :-)

Kan man ikke lave en slags kommafil som kan importeres "direkte" i word til brug ved brevfletning ??
Jeg har forsøgt meeenn der går et eller andet galt undervejs ( breve som skal sendes ud til debitorer / kreditorer )
Giver max point for en "brugsforvirring"  Jeg fortsætte da godt nok selv men så kan jeg selv se hvor det er jeg gør noget galt .....
Avatar billede wilco Nybegynder
16. januar 2003 - 11:35 #1
Hej Yvonne

Nu har jeg ikke nogen c5, men en xal, men jeg mener at dette er det samme.

Generelt/periodisk/Dataminipulation/

definer tabel (debkart/debtable)
Handling Export
Filtype komma
Husk at angive evt. regnskab

Definerer de felter du vil have med ud i mergen.

Lokalmenu/udfør.

I word..

Tools/mail merge

punkt 1 Create Formletter eller hvad det er du skal have ud.
punkt 2 Datasource / open datasource - find den fil du lavede i C5

Her kommer den nok og siger at der er noget i vejen med dit word dok. edit det.
Nu er menu'en i venstre hjørne (merge fields) blevet aktiv og du kan indsætte dine felter.

Tools/mail merge igen.

punkt 3 merge - new document.

Tryk Merge... og vola.

et nyt word dokument med din merge i :)

#Wilco

Lokalmenu/udfør
Avatar billede yvonne Nybegynder
16. januar 2003 - 12:05 #2
Tja faktisk også den fremgangs måde jeg har brugt... men der går sommetider et eller andet galt når jeg vil gemme fil ... fx efternavnet på den så den kan findes og åbnes i word ?? det har lykkedes mig men tror bare det var held og sååen - :-)men prøver igen, igen og prøver at tjekke senere om du har været her, hmm og hvis du gider så helst "dansk" hende som også skal bruge dette kan slet ikke noget som helst ( værre end jeg )  så jeg skal helst kunne lave brugsforvirringen så udførlig som muligt *ss* så jeg kan forklare hende det via telefon uden for megen "bøvl"
Avatar billede yvonne Nybegynder
16. januar 2003 - 12:06 #3
Dahmm "kløjs" jeg nu i pointgivningen igen *LOL*
Avatar billede yvonne Nybegynder
16. januar 2003 - 12:48 #4
hej wilco hmm fik du dine point ?? *GGG*
Avatar billede wilco Nybegynder
16. januar 2003 - 13:04 #5
Hej Yvonne

Ja tak, jeg har fået pointerne.

m.h.t. filnavn... hmm, så kald den noget med .txt så kan word umidlbart genkende den.

sprog.. jeg har desvære kun et engelsk sproget udviklingsmiljø her så kan kan ikke hjælpe med de danske navne :)

håber det kunne hjælpe

#wilco
Avatar billede yvonne Nybegynder
16. januar 2003 - 13:11 #6
Jammen det er bare iorden og jeg prøver med txt.. igen... og også iorden med hensyn til engelsk...jeg tænker bare lidt mere *LOL*

Há en fortsat god dag og takker for hjælpen

# Yvonne