Avatar billede sortedali Nybegynder
15. januar 2003 - 19:42 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

XP problemer.... den blåååå skærm igen og igen og igen og igen...

Jeg har et problem med en ny pc'er der kører XP Home.

Efter at have installeret et Jensen ISDN kort (usigneret driver) meldte pc'eren fejl (genstart).
Skal dog siges at kortet kører fint!
Efter at have fjernet automatisk genstart kunne maskinen umidelbart lukkes ned, men efter nogle
gange fik vi e blå fejl skærm.
Men værrer endnu, nu kan maskinen slet ikke starte mere og kommer kun med blå skærm:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

STOP: 0X000000ED(0X8EF0E30,OXC0000032,0X000000,0X000000)

Jeg kan ikke genstarte pc'eren i fejlsikret eller noget som helst andet.
Jeg har prøvet at køre boot cd'en og fik den op og køre en gang, men nu virker det heller ikke mere...
Jeg får bare den blåååååå skærm...

HJÆÆÆÆLP....
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 19:49 #1
Prøv at hente den her bootdisk.
Pak den ud på en diskette og boot fra den.
Når A:\ kommer så skriv FDISK /mbr
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 19:49 #2
Avatar billede blyno Praktikant
15. januar 2003 - 19:50 #3
husk altid www.bootdisk.de er din ven.
Start evt med en win98 SE
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 19:52 #4
>>Blyno , det er sådan set det jeg foreslår , pånær den ikke er fra Bootdisk.de
Avatar billede blyno Praktikant
15. januar 2003 - 19:59 #5
Undskylder det var ikke for at prøve at nakke points for næsen af dig eller andet. Der stod bare ikke noget om hvilken bootdisk eller lign.
Så ville jeg bare lige gøre opmærksom på at en win98SE altid kan være god at have til disse tilfælde (og det er ofte når man kører XP)..
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 20:01 #6
Fint nok , jeg glemte lige at sætte et *S* ind efter min tekst.
Du har helt ret i det er rart at have en bootdisk med FDISK , Format scandisk og CDrom drivere.*S*
Avatar billede blyno Praktikant
15. januar 2003 - 20:03 #7
Jeps *s*
Avatar billede peet-49 Novice
15. januar 2003 - 22:45 #8
Du skal tjekke systemet for IRG konflikter.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. februar 2003 - 18:13 #10
Tak for points.*S*
Fik du løst problemet?
Avatar billede sortedali Nybegynder
09. februar 2003 - 18:37 #11
Jaahhhh, jeg smed det gamle ISDN kort ad h... til, overtalte mine forældre til ADSL og omformaterede harddisken....
The hard way...  :o)
Avatar billede blyno Praktikant
09. februar 2003 - 20:01 #12
Nice, tillykke med det og tak for points..