Avatar billede s_raagaard Nybegynder
15. januar 2003 - 18:37 Der er 12 kommentarer

Begining to dump.....

Når man får blue screen med "begining to dump physical memory to disk.... etc.

Er det så primært et hardware problem (ram eller ...) eller er/kan det være software/driver?

/s
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
15. januar 2003 - 18:41 #1
Min maskine gjorde det også på et tidspunkt. En formatering hjalp og problemet er ikke opstået siden...

Men det er mest oplagt at det kan være en driver eller noget software der bugger...
Avatar billede amd Nybegynder
15. januar 2003 - 18:42 #2
Det kan være flere ting.. jeg har et par gange før været ude for, at det var ram blokke, der har været hoppet af.
Det kan også være et software problem, hvor det som agg-zeuz siger kan hjælpe med en geninstalletion af windows
Avatar billede wave Nybegynder
15. januar 2003 - 18:43 #3
HAR aldrig oplevet det med et hardware problem.. der imod har jeg optil flere gange oplevet det ved software/driver problemer..
Avatar billede wave Nybegynder
15. januar 2003 - 18:46 #4
hvis der er nogle at mine ram der er hoppet af.. så staler hele maskinen, ej her har jeg fået et dump...

Det som maskien fortæller er jo at den gemmer sim hukommelse, da der er et eller andet galt
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
15. januar 2003 - 18:48 #5
wave = s_raagaard ?
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
15. januar 2003 - 18:49 #6
glem det... mig der sover... :)
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
15. januar 2003 - 18:56 #7
Er der en måde hvor man kan se hvad der har fejlet, i eventlog kan man kun se "shut down unexpected"

/s
Avatar billede wave Nybegynder
15. januar 2003 - 18:58 #8
s_raagaard >> nu skal jeg ikke gøre mig forklog på en problematik som bygger på gisninger..

Men søger du en løsning på en problematik eller er det bare af interesse .. dit spørgsmål ?
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 11:29 #9
DU finder en minidmp.txt som fortæller dig en error kode.
Typisk er det ram, grafik eller HD.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
19. januar 2003 - 13:44 #10
Det er et reelt problem jeg har med en mærkværdig PC, som ikke lige vil danse med. Nu vil jeg fjerne alt PCI, sætte reg. RAM i og så prøve at bygge den op igen, og teste hver en stump.

Men findes der noget software der kan teste de enkelte hardware dele, og skrive en forstålig error?
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
19. januar 2003 - 13:47 #11
minidump filerne er da ikke lige til at læse?
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 14:08 #12
Jo de er i tekst format.

Under c:\windows\minidump