Avatar billede flemming-s Nybegynder
15. januar 2003 - 18:26 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Geninstallation (repair) af win XP

Hvordan får jeg geninstaleret(dvs repair så jeg IKKE midster data). Jeg kan ikke få PC'eren til at gå ud på Win XP CD'en. Jeg har prøvet at trykke F8 i opstarten og prøvet alle 4 muligheder. Hvergang starter PC'en bare  op på moprmal vis. Jeg kommer ikke ind i den menu som der henvises til i nedenstående tekst?

Steb by steb anvising !!!

Årsagen til at jeg vil lave en repair er at Win Xp har midsten driverne til at min HP 3300C scanner kan fungere. Jeg er derfor blevet blevet anbefalet at gøre nedenstående:

  prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
15. januar 2003 - 18:30 #1
Hvis PC'en bare starter på normal vis, er det netop fordi den ikke står til at boote på CD-Rom før HDD
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. januar 2003 - 18:31 #2
du skal jo ind og ændre boot-sekvensen i din BIOS.
Du kommer ind i bios ved at trykke delete under opstart. (muligvis f2 el. andet - men start med at prøve delete)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 18:31 #3
Du skal i BIOS sætte CDROM til at være first boot device.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 18:32 #4
Øv hvor skriver jeg langsomt.*S*
Avatar billede flemming-s Nybegynder
15. januar 2003 - 18:45 #5
>>Du skal i BIOS sætte CDROM til at være first boot device.
Hvor i bios gør jeg det og hvordan
Avatar billede flemming-s Nybegynder
15. januar 2003 - 18:47 #6
Og slukker jeg så bagefter PC'eren med Win XP cd'en i drevet ? Eller hvad ? Hvorpå jeg så starter PC ?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 18:59 #7
Når du tænder PCen kommer der et skærmbillede , hvor den tæller ram , der trykker du på Del højst sandsynligt , ellers tryk pause og se om du kan læse dig ud af hvordan du kommer ind i BIOS.
Når du så er derinde skal du finde et eller andet hvor der står noget om Boot device , dette skal du så ændre til CDROM , husk at gemme bagefter.
Så genstarter du PCen med XP CDrommen i og følger vejledningen.
Avatar billede peet-49 Novice
15. januar 2003 - 22:49 #8
Den første repair skal du springe over, fortsætte indstallationen, og tage den næste repair.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2003 - 10:58 #9
>>peet49 , er det med vilje du ligger tomme svar ,eller hvad?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2003 - 16:13 #10
Pis og :o/
Om den huskede opsætningen NEJ!
Der kom en meddelese midt i geninstalationen: Kan ikke finde 'slsagp.sys' på silicon integruded systems Instalation disk AGP skal bruges
Jeg var nød til at anulere (kunne ikke finde fil )for at kunne fortsæte.
Hvilke konsikvenser har det haft ?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2003 - 16:18 #11
Prøv igen , jeg har lige kørt en repair , og jeg måtte prøve 5 gange for at få skramlet til at fuldføre.
Den stoppede et nyt sted hver gang.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2003 - 16:26 #12
spørgsmålet er jo om PC'eren HAR slettet data'erne
-Outlook expres mails, mailadr,
-outlook tlfadr mv,
-foretrukne, dokumenter,cokis  ved at jeg anulerede 'slsagp.sys' ?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2003 - 16:29 #13
Det tror jeg ikke.
Kan du starte op normalt?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
16. januar 2003 - 16:31 #14
Til andre kan jeg i øvrigt oplyse at i Bios gik jeg ind i 'avanseret opsætning' hvor jeg ændrede '1st bood device fra IDE-0 til CDROM. Derefter kunne jeg genstarte PC'eren og den gik ind på CD'eren i stedet. Derfra fulgte jeg anvisingen som beskrevet øverst!
Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. januar 2003 - 16:28 #15
Ja jeg kan saktens starte op!
MEN....
følgende data er væk:
-Outlook expres mails, mailadr,
-outlook tlfadr mv,
-,cokis
Hvordan finder jeg dem igen ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. januar 2003 - 16:33 #16
Tak for den konkrete vejleding i forhold til at få Win CD'en til at virke.
At det så slettede noget af opsætningen er bare pisse frustrerende, når jeg har fået at vide at opsætningen netop ville blive gemt. Hvad er fup og hvad er fakta ?
Håber i øvrigt at en eller flerevenlige sjæle vil være behjælpeligt medat finde mine data så nævnt ovenfor. På forhånd tak!!
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 16:42 #17
Prøv Start->Søg->Filer eller mapper ,skriv *.dbx.
Hvis den finder nogle tager vi den derfra , du skal så finde den mappe som Outlook Express bruger som lagermappe og KOPIERE dem til den.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 16:44 #18
Tak for points.*S*
Selvom det gik lidt galt , hvad filendelserne er i Outlook ved jeg ikke men det er der andre der ved.
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2003 - 17:54 #19
Fromsej> Du er jo så klog, måske du skulle have fortalt ham, at det kunne være ramfejl..
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 17:55 #20
>>peet49 Forklaring tak???
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2003 - 17:58 #21
Du mener kun, jeg lægger tomme svar, så derfor.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 18:02 #22
OK , du får lige en forklaring.
Da jeg var inde at kigge igår , var dit svar 15/01-2003 22:49:42 tomt.
Der stod ingenting i det.
Hvorfor ved jeg ikke andet end det var en generel fejl på Eksperten.
Det var det første sted jeg mødte det , derfor indlægget , som jeg sagtens kan se lyder fuldstændig tåbeligt og provokerende nu.
Derfor siger jeg selvfølgelig undskyld , og hvis du vil have links ang. det med de tomme svar , finder jeg dem gerne frem.
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2003 - 18:04 #23
Alt forladt, min ven
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 18:05 #24
Fint *S*
Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. januar 2003 - 18:39 #25
Ved søgning (også efter skjulte filer)** kan jeg finde 2 sæt eks indbakke.dbx
Hvordan kan jeg indstille  stifinder  så jeg kan se skjulte filer ?
Derefter er det vel at kopiere de gamle filer ind oven på de nye eks indbakke ?
** Filerne er åbenbart skjult
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 18:43 #26
Jeg ved ikke om det er det samme i XP , i win2K åbner man en mappe trykker på Funktioner->mappeindstillinger->vis og markerer vis skjulte filer og mapper.
Ja så prøver du bare at kopiere den ene over i den mappe hvor OE har sin indbakke.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. januar 2003 - 19:05 #27
Jeg tror jeg ved installationen(repair) er kommet til at skrive mit navn i stedet for at skrive administrator. Det har gjort at Pc'eren ikke pger det rigtige sted hen. Det er sikkeret også det der er årsag til at jeg ikke kan bruge min printer nu. Hvis det er det der er fejlen vil jeg så kunne rette fra mit nav til administrator og så det hele virker ?
Hvordan ændre jeg do?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 19:07 #28
Jeg tror du skal lave et nyt spørgsmål omkring det.
Jeg har ingen anelse om hvordan man gør det.:(
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2003 - 21:30 #29
Det ændrer du i kontrolpanel-brugerkonti
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 21:32 #30
>>peet49 , spørgsmået er oprettet her:*S*
http://exp.dk/spm/306452
Avatar billede flemming-s Nybegynder
18. januar 2003 - 10:37 #31
De sidste  ca 10 indlæg kan jeg ikke se: Hvordan kommer jeg til det igen ?
Jeg har ydermere oprettet et spørgsmål den er også "blank" i selve overskriften så jeg ikke engang kan klikke mig ind på den ??
Ps jeg har ikke aktiveret skjul indlæg
Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2003 - 10:47 #32
Der er en del fejl på eksperten for øjeblikket.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
18. januar 2003 - 18:37 #33
peet 49
I kontrolpanel/brugerkonti er der kun den nye navn der er registret så jeg har ikke muligheden for at vælge den gamle 'Administrator'
Hvad gør jeg så ?
Avatar billede renis Nybegynder
23. januar 2003 - 11:01 #34
Kigger lige med