Avatar billede game_tracker Nybegynder
15. januar 2003 - 14:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

access vs mysql

hvilken database er bedst til at bruge
hvorfor den ene og ikke den anden
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2003 - 18:16 #1
MySQL er meget bedre end Jet (Access MDB-filer) som database,
fordi det er en rigtig database server, som egner sig til at
blive brugt af mange brugere over netværket.

Access indeholder et komplet udviklings miljø, hvor man kan lave
applikationer mens man med MySQL selv skal i gang med f.eks. PHP.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2003 - 18:19 #2
Så hvis du skal have en database der kan bruges seriøst af mange
brugere og du er villig til at lære noget andet til at udvikle applikationen
(PHP, Java, C++ whatever), så bør du vælge MySQL.

Hvis du kun skal bruge databasen på en enkelt PC og sætter
pris på et integreret udviklings miljø, hvor du nemt og hurtigt
kan udvike noget, så bør du vælge Access.

Hvis du ligger midt imellem, så må du prioritere !