Avatar billede t-x Nybegynder
15. januar 2003 - 10:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med afspilling Af film over TV-OUT

Jeg har lige sat et "MSI Geforce 2 MX" med S-BUS tv-out i.
Når jeg så sætter mit tv-out kabel i som er et Super-VHS, er der farver og det heler på Tv'et, men når jeg så prøve at afspille en film. f.eks i WMP 8.0 [Har prøve et par afspiller] kan man ikke se filmen på tv'et. Lige der hvor billedet/animationen skal være er det intet der er bare sort. HVAD ER DER GALT, NÅR DEN ELLER VISSER DET MED FARVER, PÅ TV'ET MEN FILM KAN DEN IKKE VISSE !!!!!!!
Avatar billede mickey777 Nybegynder
15. januar 2003 - 10:39 #1
Dette skyldes sandsynligvis din opløsning, prøv at sætte den ned :-(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. januar 2003 - 10:40 #2
Overlay:

Sådan slår du 'overscanning' til?
egenskaber for skærm > instillinger > avanceret > geforce2 mx400 fanen > yderligere egenskaber-knappen > overlaystyringsenheder > styringsenheder til videospejling > vælg feks. kildeforhold.
Dette gør at dine film blir vist i 'fuld skærm'
Avatar billede dinotossen Nybegynder
08. februar 2003 - 18:47 #3
som mickey777 rigtigt skriver kan et tv kun vise opløsninger i meget lav opløsning, så du skal sætte dit skærmkort til max 800x600. derudover lader det til du "kun" har et s-video signal ud fra comp. der skal også et styresignal med fra din composite udgang. du kan evt. samle begge i et scartstik til indsættelse bag i tv'et.
Avatar billede bentn Nybegynder
08. februar 2003 - 18:50 #4
Metal hansen er inde på det rigtige, uden dine ovelay funktioner for du nemlig kun sort skærm.

"Dit problem er at du ikke har sat tv out som primary skærm.
Så virker overlay funktionene ikke på tv-out og det bruges bla. til video playback"
Avatar billede dinotossen Nybegynder
08. februar 2003 - 19:46 #5
at det er TV der skal være valgt er en selvfølge..egenskaber for skærm > instillinger > avanceret >display > her aktiveres tv funktionen...
og har du sat opløsningen for høj fylder billedet mere end tv'et kan vise
Avatar billede bentn Nybegynder
08. februar 2003 - 20:02 #6
dinotossen >hvad har det med sagen at gøre?
Han siger at der vises et sort billede der hvor filmen skal være det skyldes at hans overlay funktioner ikke virker!
Avatar billede dinotossen Nybegynder
08. februar 2003 - 20:17 #7
hvis du har lagt mærke til det er det en "kommentar" der er jo ingen grund til at gentage hverken hvad du eller metal hansen har sagt....vel
Avatar billede bentn Nybegynder
08. februar 2003 - 21:36 #8
Svar/kommentar..forvirngen bliver bare større
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:25 #9
lukketid?!
Avatar billede t-x Nybegynder
11. april 2003 - 22:14 #10
Takker :) SORRY :(
Avatar billede dm-bm Nybegynder
19. april 2004 - 15:51 #11
"Dit problem er at du ikke har sat tv out som primary skærm.
Så virker overlay funktionene ikke på tv-out og det bruges bla. til video playback"

Jeg har samme problem, men på et tidspunkt kunne jeg altså se filmen både på primary og secondary. Så jeg vil ikke sige at det er problemet, men det er en måde at løse det på. Jeg vil nu hellere have et svar på hvordan man kan se filmen begge steder for jeg ved det kan lade sig gøre.