Avatar billede yvonne Nybegynder
15. januar 2003 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 3.0 - Kasserabat - faktura

Mon der var nogen som måske lige kunne hjælpe her:

Tilsyndladende beregner C5 3.0 kasserabat af fakturatotal incl.moms, men har fået at vide at reglerne i Danmark siger at rabatten skal beregnes af fakturatotal excl moms og efterfølgende skal momsbeløbet reguleres fordi momsgrundlaget bliver mindre pga af den fratrukne rabat ??

Har været inde og kigge på parameteret i Deb/tilpas og faktura og set at der er et felt hvor man kan "vinge" af ud for: kasserabat af beløb incl moms.... er det er fejlen er eller ??¨

Hmm forstod I den ..........
Avatar billede dma Nybegynder
15. januar 2003 - 15:26 #1
Ja - det er den parameter! (se intern manual)!
Avatar billede yvonne Nybegynder
15. januar 2003 - 16:30 #2
Okay da og takker - og her har jeg sidder og regner og regner fordi "cheffen" sagde til mig at det var "sk." ik det !! - for jeg kunne jo nok se at den regnede forkert ?? og jeg påstod at det ville den jo hvis det parameter var sat forkert :-)... jeg kunne jo bare prøve at regne på det "både" med og uden vingeben *LOL*
Avatar billede yvonne Nybegynder
15. januar 2003 - 16:34 #3
og parametret skal været slået til forresten eller ??
Avatar billede dma Nybegynder
15. januar 2003 - 17:45 #4
Nej, den skal ikke være slået til

Igen: Se eksempel i den interne manual (Windows: F1, DOS: SHIFT+F1). Her er det klart forklaret hvad parameteren medfører.