Avatar billede dyja Nybegynder
15. januar 2003 - 01:31 Der er 6 kommentarer

Hjælp til afsending af email i WebcamXP Pro

Håber der er nogle af jer som kan hjælpe mig. Bruger WebcamXP Pro. Der er noget der hedder Motion Detector så man kan bruge webcamet til at overvåge F.eks sin lejlighed. man kan sætte det op så snart der er bevægelse i rummet sender den en email. Men så kommer problemet, har sæt det hele op og vil afprøve det. Så kommer der en boks frem hvor der står <alert@webcam.xp>:sender adress rejected: domain not found.....
Er der ikke nogle som kan forklare mig hvordan det skal sættes op i alert funktionen. Bruger Webspeed internet og har email gennem dem. på forhånd tak Kenneth
Avatar billede tumben Novice
15. januar 2003 - 02:50 #1
først ogfremmest skal du jo skrive den mailadresse du vil have alerten sendt til...istedet for den alert@webcam.xp
Avatar billede i_know Nybegynder
15. januar 2003 - 03:02 #2
Det er afsenderadressen den er gal med. Du skal anvende en adresse som er gyldig hos Webspeed. Det letteste er at bruge din egen adresse så du bruger den samme adresse både som afsender og som modtager. Jeg har lige testet i webcamXP PRO 1.00.280 og det funker. Jeg bruger godt nok ikke Webspeed, men det er det samme for de allerfleste internet udbydere.
Avatar billede dyja Nybegynder
15. januar 2003 - 15:43 #3
Kan bare ikke få det til at virke
Avatar billede dyja Nybegynder
15. januar 2003 - 15:57 #4
har lige lavet prøvet at vise hvordan jeg har sæt det op, er nok ikke rigtigt
der er 5 ting under motion man skla udfylde:
Email adress: det er min egen kd@webspeed.dk ik
smtp Server login (optional) : min email adresse igen ik
smtp Server adress: har skrevet smtp.mail.dk
smtp Server password (Optional) : hvad skal der stå der så
Avatar billede i_know Nybegynder
15. januar 2003 - 16:44 #5
Du skal indstille:
Sender email address: Din egen email adresse (hos mig: dsl00000@vip.cybercity.dk)
smtp server address: smtp.mail.dk
smtp server port: normalt 25
dest email address: Din egen email adresse (hos mig igen dsl00000@vip.cybercity.dk)
smtp server login: behøver du ikke, men hvis du udfylder den skal det være dit login-navn til mail serveren (ikke din email adresse - med mindre de to er de samme). Hos mig ville det være dsl00000, men jeg har ikke udfyldt feltet
smtp server password: password til mail serveren - igen blank hos mig
Avatar billede i_know Nybegynder
15. januar 2003 - 16:46 #6
(smtp server password skal du naturligvis kun udfylde, hvis du også udfylder smtp server login)