Avatar billede tina_m Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:39 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

lave en forum

Hej
Jeg har fået afvide at i måske kan hjælpe mig med mit problem.
Jeg skal lave en forum, som viser de forskellige spørgsmål i venstre side og når man så trykker på et spørgsmål skal det komme frem i højre side.
Det skal være sådan at man kan se hvadfor svar der hører til spørgsmålene.
Er der nogen der gider lave sådan en til mig, eller give mig nogle ideer til hvordan det skal laves i asp ?

På forhånd tak
Tina_m
Avatar billede r-bj Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:45 #1
Prøv at kigge på http://www.activeserverpages.dk samt http://www.asp.dk der findes utallige eksempler på hvordan man bygger et forum op.....
Avatar billede bbs Nybegynder
26. oktober 2000 - 21:37 #2
www.Hotscripts.com er også at foretrække!
Avatar billede masterblaster Nybegynder
26. oktober 2000 - 22:13 #3
Aj ..hvis du ser godt ud laver jeg det da til dig :o; ...ellers ligger der en del at vælge mellem på den BEDSTE ASP-site: http://www.aspin.com
Avatar billede tina_m Nybegynder
27. oktober 2000 - 21:56 #4
Hej igen
Nu har jeg fundet en forum der minder om den jeg vil lave, men jeg kan ikke finde ud af at rette i den, hvor mange point vil i have for at skrive kommentarer i koden ?
jeg fandet den her
http://www.hotscripts.com/Detailed/4964.html
Avatar billede thkrath Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:02 #5
Det hedder _et_ forum.

Politikens Retskrivningsordbog er enig:
\"forum -- substantiv (intetkøn)\"
Avatar billede tina_m Nybegynder
28. oktober 2000 - 13:22 #6
jeg kan altså stadig ikke finde ud af det.
Nu har jeg kigget på det forum jeg hentede og fundet ud af at de her felter skal være i databasen.
ID - autonummerering
Bruger - 15 bogstaver
Dato - datoen
Emne - 100 bogstaver
Besked - 3000 bogstaver
AntalSvar - hvor mange svar der er
Thread - ID på det tidligere spørgsmål
ThreadStart - ID på det første spørgsmål
MsgLevel - hvor langt inde spørgsmålet skal stå

Er der ikke en der vil være sød at lave det?
Jeg kan lave et spørgsmål med flere point hvis i vil have det.

Hilsen
Tina
Avatar billede tina_m Nybegynder
01. november 2000 - 12:15 #7
okay så hedder det et forum, det vidste jeg ikke.
er der ikke en der vil beskrive filerne for mig, jeg har givet flere point
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. november 2000 - 12:49 #8
Skal se om jeg kan finde ud af det (og endnu værre få tid til det)
Avatar billede tina_m Nybegynder
04. november 2000 - 18:30 #9
hej tigerdyr
tusind tak, gider du at sende til tina_mdk@hotmail.com, når det er færdigt ?
Avatar billede bbs Nybegynder
05. november 2000 - 09:54 #10
Du må da også gerne sende til: Bjorn.B@mail1.stofanet.dk
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 14:49 #11
mdk ??lyder som \"muder, Death, kill\" eller hvad det nuttede lille spil hed nogle år tilbage *GG*
Sender det når jeg kommer videre... piller en del af koden fra hinanden, fjerner en masse skidt osv. (hvilket uheldigvis betyder at nye indlæg ikke virker lige nu *GG*, men søgning reply osv. virker)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 22:35 #12
okay, koden er sendt!
point, point, point :o)) og masser af dem! *GG*
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 22:38 #13
Wow, hvornår blev pointene sat op ??
Forresten Tina, bruger du kun din \"konto\" til det her spørgsmål ??, du virker jo ikke lige frem aktiv herinde...
Avatar billede tina_m Nybegynder
06. november 2000 - 13:51 #14
tusind tak jeg tror nok jeg har forstået det nu.
bbs vil du have flere point ?, du viste mig jo hvor jeg kunne finde chattet
Avatar billede bbs Nybegynder
06. november 2000 - 16:35 #15
Flere Points ? Nej 20 er vist nok!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. november 2000 - 21:22 #16
mange tak :o)
sig til hvis der er mere der skal uddybes...så skal jeg se om jeg stadig kan genkende mig kode *G*