Avatar billede mini-milo Nybegynder
14. januar 2003 - 21:56 Der er 12 kommentarer

en bot(script tror jeg nok)

jeg vil gerne have scripet(tror jeg de proff kalder det) til en bot(som jeg selv vil hoste) så min IRC chanal ikke bliver "stjålet" og der er kun en bestemt ting scrippet skal kunne fra starten og det skal vare at den skal kunne huske links og son nogle ting så hvis der fx. er en bruger der skriver .eksperten skriver botten www.eksperten.dk

håber en af jer kan hjælpe

ps. scrippet må self. os godt kune mere
Avatar billede tomsommer Juniormester
14. januar 2003 - 21:58 #1
der findes altid (næsten) services på IRC servere hvor normale folk udlåner bots...

Ellers skal du selv hoste en windrop/eggdrop (brug google)

tror ikke der er nogen der gider skrive en bot til dig...
Avatar billede mini-milo Nybegynder
14. januar 2003 - 22:02 #2
nej men det kunne jo være der var en der havde en han allerede havde skrevet til sig selv... og så ville dele jo
Avatar billede uggi16 Nybegynder
18. januar 2003 - 09:54 #3
hvis du vil have en bot til mIRC som holder din chan åben 24/7 (24 timer i 7 dage, dvs. altid)kan du gå ind på #Worldbots de har over 100 bots du bare kan få, MEN før du kan få en bot skal der være min. 4-5 stk. der er "oppet" i din chan, spørg efter en Admin som kan hjælpe dig, kommer der ikke nogen skal du bare vendte, vendte tiden kan være 1 time eller 2 dage.

håber der var lidt hjælp her...
Uggi16
Avatar billede m_dal Nybegynder
03. februar 2003 - 20:20 #4
Jeg tror hvis du skriver: "/help on text" i mirc, kan du lære meget af det du efterlyser!
Avatar billede al1407 Nybegynder
03. februar 2003 - 20:27 #5
m_dal: Ikke specielt, nej...

mIRC scripting kan bruges til meget, men som IRC bot der dur det ikke, da det kræver at mIRC står åben 24/7... + en helvedes masse kode ..

mini-milo: Hvis du kan PHP og har adgang til en Windows/Linux server med PHP/CGI (php.exe) kan du evt. prøve razor's wollabot http://wollabot.sf.net/ ... ud over det kan du som tomsommer siger bruge en eggdrop, den er dog lidt sværer at sætte op. Og ikke nær så sjov at køre :o)
Avatar billede ripley_ Nybegynder
18. februar 2003 - 14:21 #6
al1407

Du har ret i hvad du siger men det kan være ret let at lave den kommando som han søger efter!
Ja det kræver en on-line conn 24/7 men hvis man er på dalnet eller visse andre net er der oxo en "bot" der som kan "oppe" en dvs at man får et @ foran ens navn.
Så skader det normalt ikke at man discc. et øjeblik for at fx. reboote.
Men har ikke lige koder i hovedet skal lige.... så de kommer til MIRC "that is".
Avatar billede al1407 Nybegynder
20. februar 2003 - 17:08 #7
ripley_: Jeg har selv været meget aktiv på Qnet bl.a., hvor både Q og L er det du nævner, "lean mean opping machine" ;o) (L)

Men inden L kom, var Q svær at få fat i (kun for gamer channels med relativt mange regular users), så der var mange der tyede til hjemme-hostede eggdrops, PHP bots og jeg skal komme efter dig med alandsens slags botter det havde .. :o)

Hvis man bare skal have en opping-bot så er det, på Qnet, relativt nemt at få L .. det kræver kun at man har nogle faste @'s og nogle idlere, og de er ikke svære at finde ;o)
Avatar billede al1407 Nybegynder
20. februar 2003 - 17:09 #8
Der der var min pointe, var så at det som mini-milo efterlyste var en bot der kunne huske links f.eks., og her er man nød til at bruge en hjemmebrygget bot .. f.eks. eggdrop, wollabot eller hvad man nu kan finde ... :)
Avatar billede ripley_ Nybegynder
25. februar 2003 - 11:50 #9
Ja det kan du have ret i at det bedste ville være sin egen bot/eggdrop.
Men man kan jo finde meget på nettet som er for prog. som man kan lave over til sin egen.
Ellers hvis det "kun" er op det drejer sig om er der jo også steder/servere så som Dalnet der har sin "egen" bot.
Men nej den kan så ikke alle de andre ting som gemme URL +V på users og en masse andet det er der man så har brug for sådan en bot.
Jeg vil sige det der med autoop fra andre users/OPS er okie bare farligt hvis de ikke bruger et med password.
Jeg kan spoofe en user@host hvis det er et problem RET let så det er ikke at foretrække før man VED om det er personen.
Men med hensyn til det han tomsommer søger så er jeg lidt på vildspor nu......
:-)
Avatar billede al1407 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:18 #10
ripley_, ja - jeg har set nogle "home made" bots der alene @'er en på hostname ... det er ikke særligt effektivt .. :/ ..
Avatar billede ducks Nybegynder
06. maj 2003 - 05:58 #11
on *:text:.*:#:{
  if ($readini(Links, Oversigt, $remove($left($1,1), .)) != $null) {
    msg $chan $readini(Links, Oversigt, $remove($left($1,1), .))
  }
on *:text:!addlink*:#:{
  if ($readini(Links, Oversigt, $2) == $null) {
    writeini -n Links.ini Oversigt $2 $3-
  }

Skriv !addlink eksperten www.eksperten.dk for at tilføje
Skriv .eksperten for at få den til at sige www.eksperten.dk

Koden sættes bare i remote (alt+r)
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
30. juli 2003 - 18:16 #12
Nogle der har hørt om WinBot :P ... men den skal dog oxo selv hosteds ... og der er oxo en del fejl i dets interface.... men ellers er den ginial!