Avatar billede runesormo Nybegynder
26. oktober 2000 - 18:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere skjermer på en maskin

Hei,

Jeg har satt inn to grafikkort i min IBM PC300 GL - Windows2000 maskin, 1 stk. ATI 3D Rage IIC PCI og 1 stk. ATI Mack64 GX PCI.

Drivere er installert, og det er ingen ressurskonflikt. Men når jeg åpner egenskaper for skjerm, så vises ikke begge skjermene.

Må man gjøre noe spesielt for å kunne bruke flere skjermer på en maskin i Windows 2000 ??

Avatar billede Jman Praktikant
26. oktober 2000 - 18:44 #1
Har du den rigtige driver ??

Min skærmindstillinger har ingen problemer med at skulle opdele i to skærme
Avatar billede runesormo Nybegynder
26. oktober 2000 - 18:48 #2
Tja, jeg tror da det. Windows fant driverene selv helt uproblematisk ved oppstart, og det vises ingen feilmeldinger i egenskapene på skjermkortene.
Avatar billede Jman Praktikant
26. oktober 2000 - 18:50 #3
Men det er jo ikke ensbetydende med at det er den rigtige driver
Avatar billede runesormo Nybegynder
26. oktober 2000 - 19:00 #4
På ATI sine hjemmesider finner jeg denne meldingen på begge kortene; \"The mach64 drivers bundled with Windows 2000 are the most current available\". Dette skulle vel bety at jeg har de driverene jeg trenger.
Avatar billede Jman Praktikant
26. oktober 2000 - 19:07 #5
Jo, det lyder sådan - jeg kører med Matrox og jeg har ingen problemer
Avatar billede runesormo Nybegynder
26. oktober 2000 - 19:11 #6
Ok, er det andre som har hatt problemer med flere skjermer i Windows 2000 ??
Avatar billede scb Praktikant
26. oktober 2000 - 21:11 #7
Jeg kører med 2 stk Velocity 4400 uden problemer,
Men kan huske da W98 kom frem var der kun ca. 10 skærmkort der kunne bruges, dengang havde MS en oversigt over hvilke kort der kunne bruges !
Ser lige om jeg kan finde en over W2K
- SCB
Avatar billede scb Praktikant
26. oktober 2000 - 21:27 #8
Avatar billede rca Nybegynder
27. oktober 2000 - 08:37 #9
Har du disabled det inbyggede skærmkort i BIOS?
Avatar billede runesormo Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:17 #10
Jeg har ikke disablet det innebygde kortet i BIOS, men har disablet det i Device Manager. Er ikke det tilstrekkelig?

Klarer ikke å finne noen sted i BIOS for å disable det.
Avatar billede rca Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:20 #11
Du skal sætte video fra AGP til PCI i BIOS, før vil det ikke virke, den primære skærm skal være PCI og ikke AGP.