Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. januar 2003 - 18:37 Der er 5 kommentarer

opgradering af pc skal det være athlon eller celeron??

hej
jeg har futtet mit mobo af og skal ha et nyt men har overvejet at skifte til intel er der nogle som kan give mig nogle ideer??
har et max på 2000kr og jeg skal ha samsung 2700 som koster 619 for 256 mb
jeg har overvejet:
soltek 85erv2-l    www.soltek.de/English/product/85erv2-l.htm

og en CELERON 1,7 GHz willanette (ikke det syge med den er billig)

eller skal jeg tage og beholde min gamle 1.2ghz athlon og smide den på et

soltek 75erv  www.soltek.de/English/product/75frv.htm

så er der osse råd til en ekstra Harddisk

hvis jeg skulle vælge celeronen skulle den selv overclockes kraftigt er nogle der har erfaringer med soltek og celeron??

jeg skal bruge min comp til gaming og ripping mm.
resten af det der skla smides i kan ses i min profil bla. et GF3

håber jeg får nogle svar :)
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. januar 2003 - 18:41 #1
btw.

(resten af det der skla smides i kan ses i min profil bla. et GF3)

her kan det ses...

www.dailyrush.dk/hardware/users/cd/
Avatar billede skrewz Nybegynder
14. januar 2003 - 19:09 #2
Helt sikkert i orden med en 1,2 GHz Athlon og et GF3. Det virker fair sammensat.

Mvh, SKREWZ.
Avatar billede skrewz Nybegynder
14. januar 2003 - 19:10 #3
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. januar 2003 - 13:53 #4
hmm nu er det ikke harddiske det her inlæg handler om :)

jeg har osse tænkt lidt på... amd løsningen bare kører med min gamle cpu og clocke den så meget jeg kan er det ikke tilfresstillende kan jeg jo bare købe en Athlon xp
men ærligtalt er jeg ved at være lidt træt af amd :)

men hvis jeg nu med celeronen sætter fsb til 133 istedet for de 100 den kører så har jeg en 17*133 = 2250 mhz cpu mon ikke den vil kunne kører det med standart køler?
Avatar billede root_66 Nybegynder
16. januar 2003 - 12:47 #5
Hvis det var mig, ville jeg vælge en Athlon over en Celeron. Alternativt kunne du opgradere til en ny XP CPU, eksempelvis denne combo:
Bundkort: <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264667908>
CPU: <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578000>
Køler: <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637924>
Jeg har selv bundkortet og jeg har kun været tilfreds med det.

Men hvis jeg var dig ville jeg satse på at opgradere til DDR ram. Jeg har selv et GF4 TI4600 og jeg startede ud meg kun at have SD ram og hvis du kun har det, kan du ikke udnytte dit grafikkort ordentligt.