Avatar billede jesperl Nybegynder
14. januar 2003 - 16:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til alle www

Jeg har en pc med win 98 som via netværk skal have forbindelse til TDC Netexpres ADSL gennem en pc med XP pro. Der er 2 netkort i XP pc'en, og netværket er sat op via wizard i xp, uden firewall. Jeg har zone alarm installeret på begge pc'er, men har prøvet at stoppe dem begge, uden held.

Problemet er så at jeg ikke kan få forbindelse fra win98 pc til nogle websites eks: chart.dk, chat.jubii.dk. mfl.  Hvis jeg kobler pc'en med win98 direkte til adsl modemet er der ingen problemer.
Avatar billede meanisak Nybegynder
17. januar 2003 - 21:49 #1
Kan du pinge dem (web-siderne) fra win98 maskinen?
Avatar billede jesperl Nybegynder
17. januar 2003 - 22:50 #2
Jeg ved hvordan man piger via cmd promt, men hvordan gør man hvis man vil pinge en webside??
Avatar billede jesperl Nybegynder
17. januar 2003 - 22:50 #3
ups ikke piger - men pinger
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2003 - 22:52 #4
ping chat.jubii.dk
Avatar billede jesperl Nybegynder
17. januar 2003 - 22:58 #5
OK har fundet ud af ping, som kan lade sig gøre på chat.jubii.dk men ikke på chart.dk
Avatar billede meanisak Nybegynder
17. januar 2003 - 23:34 #6
Ok, jeg kan heller ikke pinge chart.dk, men det er bare fordi de har lukket for ping forespørgsler, så det gør ikke så meget.

Når du kan komme i kontakt med dem, så må det være fordi serverne ikke kan finde ud af at sende data til dig. Begge sider bruger cookies som altså skal finde vej fra XP maskinen til win98 maskinen, og jeg tror det er det der halter.
Hvis jeg blokerer for cookies fra chart.dk for eksempel så får jeg godtnok 'chart.dk' øverst i den blå linie og den velkendte 'åbner siden http://chart.dk' nederst i venstre hjørne, men mere sker der ikke. Ser det også sådan ud når du prøver fra win98 maskinen?
Avatar billede jesperl Nybegynder
19. januar 2003 - 00:20 #7
Det kunne tyde på at du er inde på noget rigtigt, hvis jeg prøver chart.dk fremkommer 'åbner siden http://chart.dk' og den kommer som du også skriver ikke videre. Men hvis det er cookies som skal enables, hvor gør man så det? Jeg har været inde i tool--> Internet options--> privacy og prøve at acceptere alle cookies på begge maskiner, uden held. Er der andre steder det kan/skal gøres?
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 02:35 #8
Nu skyder jeg fra hoften, for umiddelbart lyder det som et problem der ikke skulle kunne lade sig gøre. Har du problemer med andre internet afhængige programmer over Win98 maskinen? MSN, ICQ eller lign. for eksempel.

Her er noget du kan prøve -
På begge maskiner:
- Gå ind i Internet Options -> Security og nulstil til laveste niveau (inde på 'userdefined')
På win98 maskinen:
- Gå på Internet Options -> Advanced og reset på knappen nederst.
- Internet Options -> General og slet alle cookies og alle temporary internet files (det betyder at du skal logge ind igen på alle sider der bruger cookies til at huske dit pw, ihvertfald på den computer).
- Connections -> Lan Settings og sørg for der ikke er en proxy aktiveret.

Sørg også for at ZoneAlarm er deaktiveret på begge maskiner (dvs. sat til ikke at starte op når du starter Windows - bare for en sikkerheds skyld). Prøv så at genstarte 98'eren og se om du stadig ikke kommer ind.
Avatar billede jesperl Nybegynder
19. januar 2003 - 10:56 #9
- Jeg anvender ikke MSN eller icq på win98 maskinen, så det kan jeg ikke umiddelbart svare på.

- Men jeg har prøvet det du beskriver, men det hjælper stadig ikke..
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 11:44 #10
Hmm.. ok - prøv at kigge lidt på denne side - det problem han beskriver lyder ret meget som det du oplever - tilsyneladende er der to måder at løse problemet på. Enten ved at sætte en Proxy op på server maskinen, eller gå ind og rode MTU værdier.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 11:44 #11
Avatar billede jesperl Nybegynder
19. januar 2003 - 17:18 #12
Jeg fulgte dit link, og gjorde som beskrevet i 'the real solution', og så var den der.

takker mange gange for hjælpen - og point kommer naturligvis.
Avatar billede meanisak Nybegynder
19. januar 2003 - 17:23 #13
Cool - ja man har vel lov at være heldig en gang imellem. SÅ god fornøjelse med det det :-)

Og så må jeg jo hellere lige svare.
Avatar billede jesperl Nybegynder
19. januar 2003 - 17:23 #14
En ting mere - det er første gang jeg opretter spørgsmål, så mht til point. Er det så rigtigt at du skal oprette et 'svar' i stedet for 'kommentar', før jeg kan acceptere det og du modtager point? I så fald er du velkommen til at gøre det, så du får dem.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. januar 2003 - 00:13 #15
Lader du din "host" maskine selv definerer IP adr.?
Jeg har nemlig samme problem med min TDC forbindelse som jeg forsøger at dele, men uden held.
Avatar billede jesperl Nybegynder
21. januar 2003 - 16:13 #16
Min host (XP) har fast ipadresse: 192.168.0.1    255.255.255.0 som blev tildelt da jeg valgte at dele min internetforbindelse(på netkort til internt net med win98).

Netkortet til mit adsl-modem får automatisk tildelt en adresse.

Det skal siges at jeg fulgte http://www.allensmith.net/Network/xpICS.htm#Content    'the real solution',
men var nødt til at sætte MTU værdien lidt ned, da min win98 ikke kunne sende/modtage mails. I mit tilfælde blev MTU 1400.