Avatar billede praetorian Nybegynder
14. januar 2003 - 16:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup mail server

Kære Eksperter.

Nu håber jeg at i kan hjælpe mig.

I den nærmeste fremtid, dvs når at jeg får fat på en ekstra maskine har jeg tænkt mig at starte noget gratis hosting op i forbindelse med noget onlinerollespil jeg er med i.

I forbindelse dermed ønsker jeg noget mail backup så at den mail der kommer mens at min server er nede bliver videresendt til min server såsnart at den kommer online.

TDC har en smart løsning til det som jeg vil prøve at forklare her forneden. Denne hr løsning har jeg ikke fundet hos andre end hos TDC og Cybercity. Men hvis du/i kender nogle der kan dette så sig endelig til.

TDC's Backup MX server gjorde det at den modtog posten i det tidsrum at ens server var/er utilgængelig for ens mailserver/ip når at ens mailserver døde/blev lukket ned. Når så at serveren kom online igen så gik der ca 10-15 min og så ankom posten til serveren.

Det enste jeg har kunne finde indtil videre er at jeg køber et mail hotel pr domæne og bruger dette. Men dette er en tand for dyrt/beværligt. Og virker nødvendigvis ikke optimalt.

Men kender du/i nogle der anvender denne metode.
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. januar 2003 - 01:26 #1
Ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede isbjerg Nybegynder
16. januar 2003 - 20:22 #2
Jeg ved ar Orange kan lave det for da vi fik nyt ipnummer til vores satte de det nye ipnummer til mailserveren som sekundært nummer på dns'en. Så vi kunne skifte ipnummer uden at miste mail pga. dns-records.
Problemet er 'bare' at finde backupmailserveren :-(

Remember the Titanic
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. januar 2003 - 20:28 #3
ved jeg. Men ved du havd den ovenstående funktionalitet kaldes ?
Avatar billede isbjerg Nybegynder
16. januar 2003 - 22:45 #4
nope desværre :-(
Avatar billede praetorian Nybegynder
30. januar 2003 - 09:17 #5
Har forhørt mig rundt blandt en del firmaer/ISP'er og må erkende at dette ikke er noget som branchen kender til, eller gider understøtte.

Funktionen kaldes blandt andet Mail Relay eller Mailgate.