Avatar billede soro Nybegynder
14. januar 2003 - 12:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Diagram med flere end 2 y-akser

Hej

Er det muligt at lave et diagram i exel med 3 eller 4
y-akser som ikke har samme skalering det kunne laves
overskueligt ved hjælp af farve f.eks så y-akseskaleringens, farve var den samme som kurvens
Jeg ved godt at der findes et brugerdefineret diagram i exel med 2 y-akser men jeg ønsker 3 eller flere.
Avatar billede nilfri Nybegynder
14. januar 2003 - 13:00 #1
Avatar billede sjap Praktikant
14. januar 2003 - 15:53 #2
soro

Så vidt jeg ved, er det ikke muligt. Jeg er stødt på spørgsmålet før - i andre sammenhænge - men er aldrig stød på en løsning.

nilfri

Er det ikke bare den kendte "2 y-akser" som soro ikke er interesseret i?
Avatar billede bak Seniormester
14. januar 2003 - 16:29 #3
Se evt. http://www.geocities.com/jonpeltier/Excel/Charts/TertiaryAxis.html
her er det ganske glimragende beskrevet, hvordan man gør.
Avatar billede sjap Praktikant
14. januar 2003 - 18:19 #4
Tja endnu engang: man skal aldrig sige aldrig (udover i den denne sætning)  :o)
Avatar billede soro Nybegynder
15. januar 2003 - 23:24 #5
Det var godt beskervet, men fik det ikke til at fungere, har du prøvet, og har du evt. på en exelfil kunne det måske hjælpe. Det jeg håbede på var at der fandtes nogle brugerdefineret diagrammer som kunne impoteres i exel, eller et andet program som kunne lave et diagram med data fra exel
Avatar billede bak Seniormester
16. januar 2003 - 08:49 #6
soro -> hvorfor afviser du ?
Avatar billede soro Nybegynder
16. januar 2003 - 22:50 #7
Jeg skrev en masse, men det kom åbenbart ikke med - prøver igen
Det jeg håbede på ver nogle brugerdefineret diagrammer som kunne impoteres i exel, eller evt et andet program som kunne håntere data fra exel
Avatar billede sjap Praktikant
17. januar 2003 - 20:17 #8
soro

Jeg har prøvet det, og det virker fint. Hvis du lægger en adresse kan du godt få filen.

//jap
Avatar billede sjap Praktikant
18. januar 2003 - 10:32 #9
soro
Jeg har prøvet at lave diagrammet jfr. baks reference og det fungerer faktisk fint. Hvis du gerne vil have arket, så læg lige en adresse.
Avatar billede sjap Praktikant
18. januar 2003 - 12:56 #10
Undskyld det dobbelte svar, men teksten i min første kommentar var altså væk i morges.

//jap
Avatar billede soro Nybegynder
18. januar 2003 - 13:37 #11
Min email soro0478@hotmail.com

findes der programmer som kan lave diagrammer med flere y-akser
og man kan bruge data direkte fra exel
Avatar billede soro Nybegynder
21. januar 2003 - 22:15 #12
vil gerne give bak poing, kan du evt. gentage dit svar eller fortælle hvordan
jeg giver dig poing for et engang afvist svar.
Avatar billede sjap Praktikant
22. januar 2003 - 18:32 #13
Det kan du ikke. Du er nødt til at vente på at bak vender tilbage med et svar.  :-)
Avatar billede soro Nybegynder
23. januar 2003 - 17:22 #14
Tak for regnearket det ser fint ud jeg syntes dog det er lidt omstændigt
at udføre
Avatar billede sjap Praktikant
24. januar 2003 - 21:49 #15
Soro

Jeg er enig i at det er noget omstændeligt, men det virker (nogenlunde). Jeg brugte faktisk en del tid på at lave det - det var derfor jeg lagde et svar (selvom jeg dog er enig i at bak skal have hovedparten). Du er selvfølgelig selv herre over hvordan du vælger at gøre.  ;-)
Avatar billede bak Seniormester
25. januar 2003 - 14:30 #16
Soro-> jeg ligger lige et svar, men lad også lige superjab svare igen.
50:50