Avatar billede weelie Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med brænder

Jeg kan ikke få Windows 2000 til at acceptere min CDROM-brænder. Jeg har en Yamaha CDR-100 SCSI brænder, men har ikke været i stand til at finde en funktionel driver (Windows 2000 har ikke selv en).

Er der nogen, som ved hvor jeg kan finde en?!?
Avatar billede promic2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:46 #1
du kan hente en Cdr-program på www.adaptec.com men jeg ved ikke om den virker i win2000 og med din brænder
Avatar billede john Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:42 #2
Prøv at chekke ind http://www.cdrinfo.com/
Her vil du sikkert kunne finde svar.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 2000 - 22:37 #3
Har du fået installeret softwaren til din controller ??? (det drillede en smule for mig første gang)
Og hvis det er selve brænder softwaren kan jeg fortælle at WinOnCD virker med Win2K (både 3.6 og 3.7)
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:00 #4
Kan Windows se brænderen og kan du bruge den som CD-rom drev? Hvis du kan det, så ligger problemet nok i dit brænder software.
Avatar billede weelie Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:14 #5
goulduck>

Win2000 kan godt se brænderen, men placerer den under unknown devices i device manageren
Avatar billede burad Nybegynder
03. november 2000 - 07:59 #6
der skal instaleres korekt driver til en brender for at få den til at virke så hvis windows ike har en og du ikke selv han finde en må du maile yamaha om en driver eller gå på deres homepage nogle gange om ugen for det kan være de ikke har udgivet en enu.
Avatar billede mack Nybegynder
06. november 2000 - 19:24 #7
Gå på Yamahas site og download den nyeste firmware til din brænder, det virkede for mig.
Eller også er dit software til brænderen måske for gammelt. Jeg vil anbefale at bruge Nero burning rom fra ver. 5 og op, den virker også til Win2k.